Hiába számít a PlayStation 4 egyik legnagyobb becsben tartott exkluzív játékának, a rajongók mégis úgy érzik, hogy a Sony mostohán bánik a Bloodborne-nal. A FromSoftware által fejlesztett soulslike például a mai napig nem kapott olyan patchet, amely a 30-as fps-korlátot 60 fps-re emelné egy arra alkalmas hardveren - PS5-ön és PS5 Prón teszem azt. És akkor még nem beszéltünk sem a PC-s portról, sem az esetleges folytatásról, holott valószínűleg mindkettő nyomtatná a pénzt.
Az utóbbiakra nyilván nem a közösség tagjai fognak megoldással szolgálni, az fps-limit problémaköre azonban más tészta, azt Lance McDonald egy 2021. február. 21-én kiadott patchcsel kezelésbe vette. Mivel nem hivatalos tapaszról van szó, a telepítése elég körülményes (például hackelt konzol kell hozzá), ugyanakkor működik, bizonyítva, hogy egyáltalán nem lehetetlen, amit a rajongók kérnek a Sonytól és a FromSoftware-től.
Érdekes módon sem a kiadónak, sem a fejlesztőnek nem jutott eszébe rászállni McDonaldra a patch miatt egészen mostanáig. A mai napon azonban DMCA-követelést kapott Sonytól, aminek eleget téve eltávolította az általa megosztott letöltési linkeket. Ez nem azt jelenti, hogy más forrásból ne lehetne beszerezni, ám így nehezebb lesz rábukkanni.
On February 21st, 2021, I created and released a patch for Bloodborne which makes the game run at 60fps. Today I received a DMCA takedown notification on behalf of Sony Interactive Entertainment asking that I remove links to the patch I posted on the internet, so I've now done so
— Lance McDonald (@manfightdragon) January 31, 2025
Mindenesetre azonnal megindult a rajongók körében és persze a sajtóban is a találgatás, hogy mi késztethette erre a lépésre a Sonyt. Az optimista énünk azért drukkol, hogy kiderüljön, valahol már készül a PS5-ös és PC-s változat, de közben nem tudunk nem arra gondolni, hogy a konzolgyártó csupán kipróbálta, milyen érzés Nintendónak lenni.