A Smite és a Realm Royale fejlesztője, a Hi-Rez Studios jelentős átszervezésbe kezdett, amelynek részeként erőforrásait elsősorban a 2024-es Smite 2-re összpontosítja. Ennek következtében a stúdió több népszerű címének, köztük az eredeti Smite-nak, a Paladinsnek és a Rogue Companynak drasztikusan csökken a jövőbeni támogatása.
A GameDeveloper.com beszámolója szerint a Hi-Rez a múlt héten mintegy 70 alkalmazottjától vált meg. A leépítéseket érintő nyilvános bejegyzéseket a Smite subreddit egyik felhasználója összegyűjtötte és dokumentálta, míg a Dexerto egy Discord-üzenet alapján arról számolt be, hogy a Hi-Rez belső csapatai szerte a vállalatnál "csökkentésekre" kényszerültek.
A Kotaku által megszerzett belső e-mailben Stewart Chisam, a Hi-Rez Studios elnöke megerősítette a leépítéseket, és kifejtette, hogy azokat a cég hosszú távú fennmaradása érdekében kellett meghozniuk.
"Tudjuk, hogy jelenleg rendkívül nehéz új állást találni az iparágban, és még fájdalmasabb volt elengedni ennyi lojális és tehetséges fejlesztőt. Minden lehetséges megoldást mérlegeltünk, de ezek a lépések elkerülhetetlenek voltak"
- nyilatkozta Chisam.
A vállalat elismerte, hogy a Smite 1, a Paladins és a Rogue Company szerverei egyelőre elérhetők maradnak, azonban ezekhez a játékokhoz a jövőben nem várhatók jelentős frissítések.
"Tudjuk, hogy ez sokak számára csalódást okozhat, de a Paladins különleges helyet foglal el a szívünkben. A szervereket és az elérhető tartalmakat a lehető leghosszabb ideig üzemeltetni fogjuk, hogy a közösség tovább élvezhesse a játékot"
- állt a Hi-Rez közleményében.
A Smite 2 a Hi-Rez Studios átszervezett működésének elsődleges fókuszává vált, míg az említett játékok esetében legfeljebb kisebb frissítések várhatók. Noha a stúdió biztosította a rajongókat arról, hogy a szerverek egyelőre működni fognak, a jövőbeli tartalmi támogatás hiánya előrevetíti e játékok fokozatos háttérbe szorulását.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.