Egy ideális világban ezen a ponton már jelentékeny mennyiségű óránk lenne a Starfieldben, hiszen a játék eredetileg november 11-én jelent volna meg, ám a Bethesda májusban közölte a rossz hírt, hogy csak valamikor a jövő év első felében látogathatjuk meg a Naprendszeren túl elterülő The Settled Systems bolygóit.
Így aztán nem marad más, mint a várakozás, amit most egy érdekes fejlesztői bepillantást enyhít, vagy éppen tesz nehezebbé, attól függően, hogy kit mennyire hoz lázba Todd Howardék vadonatúj IP-je.
A fejlesztő YouTube-csatornáján megosztott filmben a Starfield vezető küldetéstervezője, Will Shen mesélt a játék frakciós küldetéseiről, az interjú alapján pedig már be tudjuk lőni, hogy mit várhatunk ezektől.
A Bethesda-címekben mindig hangsúlyos szerepet kapnak azok a különböző játékbeli csoportok, amelyekhez mi is csatlakozhatunk, ilyenekből pedig a Starfieldben sem lesz hiány (Constellation, United Colonies, Freestar Collective, Ryujin Industries, Crimson Fleet).
A nagy kérdés az volt, hogy vajon a fejlesztők a Fallout 4 útját követik-e, ahol egy idő után mindenképp oldalt kellett választanunk az elérhető frakciók konfliktusában, vagy éppen a Skyrimét, ahol a legtöbb csoportban simán felkapaszkodhattunk a ranglétra tetejére anélkül, hogy közben elvágtuk volna magunkat a többi formációtól. Shen beszámolója alapján a Starfield inkább az utóbbi megközelítésre fog hajazni.
"Az egyik korai döntésünk az volt, hogy a fő küldetések során egy kicsit körbejárjuk majd a The Settled Systemst és annak főbb szereplőit, mintegy ízelítőt adva abból, hogy miben mesterkednek. Azt is nagyon korán felvetettük, hogy konfliktusba hozzunk-e egymással néhány frakciót, és végül úgy döntöttünk, tényleg biztosak akarunk lenni abban, hogy egymástól függetlenül végigjátszhatod az összes sztorit."
- mondja a fejlesztő a videóban, így joggal következtethetünk arra, hogy az egyik vagy másik csapat küldetéseit darálva nem kell majd idejekorán lemondanunk a többi történetvonal felfedezésének lehetőségéről.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Shen azt is elárulta, hogy igyekezték személyessé tenni a történeteket, a választásainktól függően viszont nem feltétlenül végezzük majd az egyes csoportok vezetőiként. Az interjúban elhangzott az a kötelező RPG-s ígéret is, hogy a cselekedeteink messzemenő következményekkel járnak, de ezt már nagyon sokszor hallottuk, és csak kevesen csinálták igazán jól, szóval meglátjuk, mit mutat a kész játék.
Will Shen vezető szerepe mindenesetre bizalomgerjesztő, hiszen ő felelt a Fallout 4 legjobb fogadtatású kiegészítőjéért, a Far Harborért is, így már bizonyította, hogy tud egyet s mást a videojátékos történetmesélésről. Ha mélyebben is érdekel, mi mindent hoz még a grandiózusnak ígérkező Starfield, ide kattintva futhatod át a korábbi cikkeinket.