Kojimától nem idegenek a hasonló, negyedik falat áttörő megoldások; a Metal Gear játékoknál néha a játék tokjában vagy kézikönyvében kellett keresgélni, Mantis pedig a mentéseket átnyálazva tett néhány megjegyzést a játékosra, és a kontrollert kellett átcsatlakoztatni, hogy "ne tudjon olvasni a gondolatainkban".
Állítólag hasonlóan nyúlt volna ki a valóságba a mester törölt horrorjátéka, a Silent Hills is. Az egykor az amerikai IGN-nél dolgozó, azóta különböző YouTube-videókat készítő Alanah Pearce meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt állította, a fejlesztőknek volt pár ötlete arra, hogyan sanyargathatnák a játékosokat, amikor épp nem játszanak. Az SMS- és e-mail küldés mellett az okosizzók kapcsolgatása, valamint a mentésekből kinyert infók felhasználásával különböző anomáliák előidézése is szerepelt a listán. Pearce hozzátette, ő sem 100%-ig biztos a források szavahihetőségében, és mivel a játék már soha nem készül el, valószínűleg nem tudjuk meg, mi az igazság.
Ugyanakkor állítólag PS5-re bejelent majd a Konami egy új Silent Hillt, lehet, hogy már a héten; meglátjuk, az mennyire sikerül jól, de magasak az elvárások.