Ha össze kellene állítanunk egy listát a játékosok által legjobban gyűlölt kiadókról, valószínűleg a Konami ott lenne a dobogón, és nem érdemtelenül. A rajongók nehezen felejtik el a vállalat olyan lépéseit, mint a Hideo Kojimával való szakítás, a Silent Hills elkaszálása vagy éppen az, hogy pacsinkókkal szúrta ki a szemüket AAA-s videojátékok helyett, és a sort még folytathatnánk.
Azóta a Konami igyekszik felhozni magát, nemrég például egy rakás Silent Hill projektet bejelentett és egyik sem volt pacsinkó, sőt, szerepelt köztük a Silent Hill 2 remake, amelyen a túlélőhorrorokban jártas Bloober Team (Layers of Fear, The Medium) dolgozik.
A csapat elnöke, Piotr Babieno az amerikai IGN-nek adott interjújában mesélt arról, hogy szeretnének olyat alkotni, amire az elcsépelt sétaszimulátor kifejezés nem illeszthető rá. Bár igyekeznek megtartani a saját stílusukat, a Silent Hill 2 remake esetében ez nem korlátozódik a környezet általi történetmesélésre, sokkal nagyobb léptékű projektről van szó több akcióval. A beszélgetés során Babieno szakított időt arra is, hogy megvédje a Konamit és rámutasson a változására:
"Természetesen nem árulhatok el minden részletet, de úgy gondolom, hogy azok az emberek, akik most a Konami Gaminget irányítják, értik, hogyan működik a játékfejlesztés. Olyan cégektől jöttek, amelyek sok remek projekten dolgoztak, és egészen biztos vagyok benne, hogy nagyszerű döntéseket hoznak a partnerek és projektek kiválasztásával... Megértem, hogy az emberek egy kicsit dühösek a Konamira a múltban történt dolgok miatt, de azt szeretném mondani, adjatok nekik időt, mert ők tudják, mit csinálnak."
A Silent Hill 2 remake tiszteletben fogja tartani a klasszikus játékot, sőt a Bloober Team túlságosan is ragaszkodott az eredetihez, a Konaminak kellett győzködnie őket, hogy merjenek változtatni. Ezek közé tartozik az is Babieno szavai alapján, hogy nagyobb hangsúlyt kapnak a morális döntések:
"Az az elképzelésünk, hogy olyan játékokat készítünk, amelyek hatással vannak rád, hogy jobban felfedezd nem annyira a karaktereinket és nem feltétlenül az általunk létrehozott univerzumot, hanem önmagadat. Mert azok a választási lehetőségek, amelyeket a játékban kínálunk, lehetővé teszik, hogy jobban megértsd: »Én milyen ember vagyok? Miért ezt a döntést hoztam, és miért nem a másikat? Valami baj van velem?« [...] A játékok révén lehetőségünk van az önellenőrzésre, így jobban megértjük magunkat és másokat is."
Hogy mi sül ki az Unreal Engine 5-tel készülő Silent Hill 2 remake-ből és sikerül-e a Konaminak vele javítani a renoméján, az várhatóan idén kiderül.