Nemrégiben hozta nyilvánosságra a japán videójáték-fejlesztő és kiadó cég, a Sega, hogy jogi lépéseket intézett egy közösségi média felhasználó ellen, amiért az zaklatta a cég egyik alkalmazottját. Az esettel a vállalat szemléltetni szerette volna, hogy az ilyen és ehhez hasonló helyzetek esetén a jövőben is jogorvoslat vagy büntetőeljárás formájában fog fellépni, és hajlandó újabb pereket indítani a dolgozók védelmének érdekében.
A Sega a minap japán weboldalán tett közzé egy bejegyzést, amelyben arról írt, hogy már "hosszú ideje" foglalkozik egy olyan személlyel, aki "túlzottan rágalmazó és sértő megjegyzéseket tett a közösségi médiában az egyik alkalmazottuk ellen". Miután az illető többszöri felszólítás után sem változtatott viselkedésén, a vállalat végül pert indított ellene.
A bíróságon a feleknek azóta sikerült megegyezniük. A vállalat közleménye alapján az illető vállalta, hogy kártérítést fizet az érintett alkalmazottnak, törli a rágalmazó és sértő megjegyzéseket, és a jövőben tartózkodik a hasonló cselekedetektől.
"Az alkalmazottak elleni rágalmakat, például az erőszakos cselekményekre irányuló megjegyzéseket, fenyegetéseket és megfélemlítéseket súlyos emberi jogi problémának tekintjük, amelyek sértik az alkalmazottak méltóságát és a munkakörnyezet romlásához vezetnek."
- olvasható a SEGA bejegyzésében, a vállalat pedig leszögezte: elkötelezettek az elburjánzott online gyűlölködés elleni harcban.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!