Előzetesen bizonyára kevesen gondolták volna, hogy az a Rockstar Games, amelyik a videojáték-ipar egyik legjobb, legtőkeerősebb formációjaként él a köztudatban, vállalhatatlan állapotban dobja piacra az újrakevert GTA-kat. Elvégre úttörő jelentőségű alkotásokról van szó, amelyeket mind a mai napig nagy becsben tartanak játékosok milliói.
A Rockstar és a mögötte álló Take-Two azonban feltehetően a lehető legkevesebb befektetéssel szeretett volna minél több bevételt kisajtolni a klasszikusokból, máskülönben házon belül oldotta volna meg a felújítást ahelyett, hogy kiszervezze a trilógia mobilos portjait jegyző Grove Street Gamesnek a feladatot.
A megkérdőjelezhető minőségű végeredménnyel a szerencsésebbek teszt vagy videóteszt révén találkozhattak, ám akik elhamarkodottan bizalmat szavaztak a Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition címre keresztelt pakknak, utóbb nagy valószínűséggel megbánták döntésüket. Sokan a legkézenfekvőbb megoldást választva visszakövetelték a pénzüket, mások 0-s értékelések formájában fejezték ki tiltakozásukat, és persze már megint akadtak olyanok, akik különböző közösségimédia-platformokon eredtek a fejlesztők nyomába, hogy keresetlen szavakat vágjanak a fejükhöz.
A felzúdulás hatására a Rockstar Games közleményt adott ki, amelyben bocsánatot kért, fájdalomdíjként ajándékot lebegtetett be, a hibák kijavítását ígérte, sőt azt is, hogy ismét elérhetővé teszi a GTA trilógia klasszikus kiadásait. Mindezen felül még egy dologra kitért a kommüniké:
Mindeközben a legnagyobb sajnálatunkra arról értesültünk, hogy a fejlesztőcsapatok tagjait zaklatják a közösségi médiában. Arra szeretnénk megkérni a közösségünket, hogy a a megjelenéssel kapcsolatos vitát terelje tiszteletteljes és udvarias mederbe, amíg a problémák elhárításán dolgozunk.
Mivel általánosságban fogalmaz a közlemény, és nincsenek kiragadott példák, nem tudjuk, hogy milyen formát öltött a zaklatás, sem azt, hogy esetleg fenyegetésig fajult-e a dolog a fejlesztők édesanyjának és a legősibb mesterség képviselőinek egy lapon emlegetésén túl.
Érthető a csalódottság, a felháborodás, de minden eszköz közül ez a legkevésbé célravezető, sőt inkább kontraproduktív, mert csupán annyit lehet vele elérni, hogy végül a fejlesztők egyszerűen elkerülik a fórumokat. Nem is olyan rég a béta miatt sok kritikát kapott Battlefield 2042 producere magyarázta el, miért nem állnak szóba a fejlesztők a játékosokkal.
Sajnálatos módon a toxikus viselkedés nem korlátozódik kizárólag a közösségi médiára, mi több, egyre komolyabb problémát jelent a multiplayer komponenssel rendelkező, vagy teljes egészében online játékokban is, miután nem kevesen vallják, hogy a legszebb öröm a káröröm, tehát mások játékélményének rombolása. A Valorant fejlesztői például úgy akarnak védekezni a jelenség ellen, hogy a free-to-play shooter eltárolja a beszélgetéseket, megkönnyítendő a jelentett esetek kivizsgálását.