Hirdetés

A Returnal beparáztat, kinyírja a karaktered, aztán rávesz, hogy újra próbálkozz

|

Megnézhettük, milyen kihívásokkal vár a Returnal és a fejlesztők is meséltek nekünk, hogyan készült az áprilisban érkező PS5-exkluzív lövölde.

Hirdetés

2021-ben is izgalmas játékkal igyekszik megalapozni a Sony a PlayStation 5-exkluzív játékfelhozatalát, a sorban pedig az egyik első a Returnal lehet, amit egyelőre még nem próbálhattunk ki.

Viszont nemrég a kiadó jóvoltából egy több mint negyedórás gameplay videót láthattunk a játék rendezőjének kommentárjával, ezt követően pedig a készítőkkel is készíthettünk egy rövid interjút, így elég részletes képet kaphattunk a Housemarque következő játékáról.

Hirdetés

Először lezuhansz

Aki ismeri a Helsinkiben működő stúdió munkásságát, az emlékezhet, hogy a PlayStation 3-ra is szállítottak egy korai játékot, a Super Stardust HD-t, a PlayStation 4-en pedig már a megjelenésre elkészültek a Resogunnal. Ennek fényében nem volt meglepő, hogy a Sony az elsők között kereste meg a csapatot, hogy PS5-re is kezdjenek el dolgozni, amiről Pedro Sousa, a külső fejlesztőcsapatokat támogató Sony Xdev producer munkatársa is mesélt nekünk.

"A Housemarque-os srácok nagyon tech-orientáltak és mindig szeretnek nekiesni az új platformoknak. Ezért, amikor elkezdtünk beszélni a PS5-ös játékokról, a Housemarque volt az egyik első név, ami az eszünkbe jutott, mert kiváló munkát végeztek a PS4-gyel, szóval gondoltunk a PS5-tel is lenyűgözően dolgoznak majd. (…) Bízhattunk benne, hogy már a kezdetektől a határokat feszegetik majd a platformon"

- mondta Sousa, majd hozzátette, hogy az együttműködés már a konzol megjelenése előtt is gyümölcsözőnek bizonyult, hiszen a finn csapat többet között japán kollégáiknak segítve a PlayStation 5 háromdimenziós audiorendszerének fejlesztésében is részt vett.

A legújabb Sony-konzol tulajdonságait pedig már az első pillanattól kezdve kihasználja a Returnal, amiben egy űrhajós-felfedezőt irányítunk, aki lezuhan egy idegen bolygón, ha pedig meghal annak felfedezése közben, a kaland egy új verzióját kezdi el átélni, kezdve a kényszerleszállással.

"Az egyik kedvenc pillanatom, amikor a játék kezdődik, felébredsz, és belső nézetben látod az eseményeket. Az Atroposon esik az eső, felnézel az égre és érzed a DualSense kontrolleren az eső dobolását. És ez az első élményed, ami segít, hogy elmerülj és behúzzunk Atropos világába (…) és közelebb hozzunk Selene-hez, hogy jobban beleéld magad a szerepébe"

- válaszolta a játék narratív rendezője, Greg Louden mikor megkérdeztük, milyen újdonságokat hozott, hogy PS5-re fejleszthettek.

Aztán harcolsz

A projekt rendezője, Harry Krueger mindössze huszonhét másodperce vágott bele a játék videós bemutatásába, amikor eldördült az első lövés, ez pedig nem véletlen.

"Az elsődleges referencia a Returnal készítésekor a Housemarque többi játéka volt. Meg akartuk tartani a lenyűgözően jó irányítást, a könnyen elkezdhető, de nehezen tökélyre fejleszthető kihívásokat, a bullet hell elemeket, a fantasztikus ellenfeleket, a kihívást, a bossokat (...)"

- mondta az interjúban kollégája, Greg Louden. Ennek fényében pedig a Returnal legfontosabb pillére a harc lesz, a TPS-műfaj más nagyágyúival szemben viszont nem a mellkasig érő fedezékek, hanem az ugrások és az a dash képesség lesznek a legjobb barátaink, amikkel nem bújhatunk el az ellenfelek támadásai elől, viszont hatékonyan térhetünk ki előlük.

Az arzenálunkat, amint kiderült az interjúból, egy pisztoly kivételével kizárólag az idegenek fegyverei adják majd, amik tíz különböző archetípusba (például shotgun, vagy sorozatlövő) esnek majd. De rengeteg véletlenszerű tulajdonsággal bírnak majd, így lehet, hogy egy alkalommal robbanó, egy másik próbálkozás során viszont felszínekről visszapattanó lövedékeket kapunk bónuszként.

Ha pedig nemcsak ügyesen találjuk el az ellenfeleket, hanem a lövedékek elkerülésében is jeleskedünk, az adrenalin-méterünket is sikeresen feljebb tornászhatjuk, ami egyfajta kombórendszerként működik. A magasabb szorzó elérésével növelhetjük a harcért kapott, elkölthető erőforrásaink (az Obolite-ok) mennyiségét, viszont ha csak egyszer is megsebeznek, a számláló visszaugrik nullára.

A harci részek csimborasszóját természetesen a bossharcok jelentik majd, amik a Returnal világának egy-egy zónáját zárják majd le. Ezen összecsapások során mindent be kell vetnünk, amit az adott területen tanultunk. Jó főellenség létére ráadásul a Housemarque teremtményei több fázisban, változatos támadásokkal ostromolnak majd, így tényleg oda kell majd figyelnünk, ha le akarjuk őket nyomni.

Cserébe viszont a jutalmunk sem marad el, a következő terület megnyitása mellett permanens fejlesztések, vagy halálunk után is megmaradó erőforrások is üthetik a markunkat egy-egy boss legyűrését követően.

Keresed a válaszokat

Selene rémálomszerű kalandja persze közel sem csak a lövöldözésről fog szólni. A videóban láthattuk, hogy lesznek platformer jellegű kihívásokat tartogató területek is, amik mellett természetesen a világ felfedezése közben átélt történet lesz a legérdekesebb, egyben a legnagyobb újdonság is a Housemarque korábbi címeihez képest. Ennek lesznek viszonylag közvetlen epizódjai is, mint például az a jelenet, amit már néhány trailerben is láthattunk.

Ennek során Selene egy házat talál meg az Atroposon, ahol saját korábbi emlékeibe vegyülnek időben oda nem illő részletek, majd miután meglát egy szkafanderes alakot az épület ablakából, összeesik.

A PlayStation 5 újdonságai pedig amellett, hogy harc közben segítenek megállapítani, honnan leselkedik rád veszély, az atmoszféra kialakításában is segítenek, de a hangsúly nem azon lesz, hogy összerezzenj.

"A 3D-s audio sokat segít, például a belső nézetes jelenetekben, a házban, hallhatod, ahogy valaki fut mögötted, egy emelettel feljebb, ami (...) elég erőteljes pillanat."

- mesélte Greg Louden arról, hogyan építik az atmoszférát. És hogy mi is a hatás, amit el szeretnének érni? Így írta le a narratív rendező, mi vár ránk:

"Azt mondanám, a Returnal egy sötét sci-fi akció-thriller. (...) Szóval a játékosoknak nem kell jump scare-ektől félniük (…), inkább egy pszichológiai horror-thriller vagyunk, szóval inkább olyan elemekre törekszünk, amik veled maradnak és kísértenek, mint olyanokra, amik egyszer megijezstenek, aztán elfelejted őket."

A kvázi átvezetők mellett viszont a történetmesélés más módjaival is találkozunk majd az Atroposon, amik a rouglike struktúrát is felhasználják majd.

"Olyan játékot akartunk készíteni, ahol a főszereplő ugyanúgy reagál a [halál-újrakezdés] ciklusra, mint a játékos és ezt a ciklust beemeljük a narratív dizájnba és így egy újfajta történetet meséljünk el."

- mondta Louden, majd elmagyarázta, hogy az egyes próbálkozások során szerzett új információk gyakran késztetnek majd arra, hogy a korábban látottakat újraértelmezzük az új ismereteink fényében. De a világban is érdemes lesz kisebb-nagyobb sztorielemek után kutatnunk.

Ismerkedsz az idegenekkel

A történet jelentős része az idegen civilizációról szól. Ezt egyfelől az idegen írásokon keresztül ismerhetjük meg, amik megértéséhez először nyelvi mintákat kell gyűjteni, nem csak egyszerűen megnyomni a háromszöget, hogy leolvassuk őket. Akadnak még különböző vizuális effektekre épülő látványosságok is a játékban, amelyeket a fejlesztők xeno-archívumoknak hívnak. Ezek tulajdonképpen 3D-s falirajzok, amelyek részecskék segítségével rajzolják le a történetüket és a történelmüket.

"Végül, de nem utolsó sorban ott vannak az audio logok, amik kapcsán ajánlom a játékosoknak, hogy hallgassák őket végig alaposan és akár hallgassák meg őket újra és gondolják őket újra. Az érdekesség ezekkel kapcsolatban az (...), hogy Selene saját másik változatait is megtalálhatja, az ő naplóbejegyzéseik pedig szólhatnak a múltról, a jövőről, és más, nagyon furcsa dolgokról, amikről most még nem szeretnék beszélni"

- fejtette ki a narratív rendező, mi mindent találhatunk a Returnal világában, amik közelebb segíthetnek a központi rejtély megoldásához.

Ezek mellett a kreatív rendező által narrált videóból megtudhattuk, hogy a Returnal felszerelési tárgyai is őriznek egy kicsit a történetből, azok leírásában is sztorielemekre lelhetünk. A szövegek pedig csak akkor lesznek teljesek, ha eleget használjuk az adott felszerelést, így elegendő kutatást végezve vele kapcsolatban.

Ez az elem joggal emlékeztethet sokakat a Dark Souls játékokra, ahogy az is, hogy a Returnal világában láthatjuk majd jeleit annak, hogy más játékosok is arra járnak, mint mi, sőt, a haláluk helyét is megtalálhatjuk. Ezt felkutatva pedig vagy szert tehetünk egy kis lootra, vagy egy elit ellenfél legyőzésével mindkettőnk számára szerezhetünk valamilyen erősebb felszerelési tárgyat.

Meghalsz, aztán kezdődik minden előről

A Housemarque játékok nehézségét ismerve elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb meghaljunk a Returnal során. Az újrakezdés pedig nem csak azért nem lesz frusztráló, mert a PS5 SSD-jének hála pillanatok alatt jöhet a következő próbálkozásunk. A fejlesztők bemutatójából kiderült, hogy az egyes zónák elrendezése, de akár külseje is változhat egy kicsit minden alkalommal, de az ellenfelek és a megszerezhető felszerelési tárgyak terén is rengeteg lehetséges változat vár ránk, így a változatosság garantált.

Az viszont nem változik, hogy az Atroposon nagyjából minden Selene ellen van, amit a fejlesztők megerősítenek azzal is, hogy olykor még a loot-tárolónak kinéző helyekről is szörnyek pattannak elő és az egyik tárgytípus, a paraziták a bónuszaik mellett mindig tartogatnak egy debuffot is. Viszont ahogy tavaly (ismét) megtanulhattuk a Hadesből, a roguelike játékok ismételt próbálkozásai kiváló történeti elemek lehetnek, a játékos erőfeszítései a főszereplő küzdelmének szinte tökéletes tükörképét alkothatják.

A Returnal fejlesztői azt ígérik, minden borzalom ellenére lesz majd kedved újra és újra kilépni a lezuhant űrhajódból, akár, hogy a rejtély még több elemét fedd fel, akár, hogy megelőzd egy haverod az aktuális szezon ranglistájában. Hogy ez az élmény mennyire talál be a szélesebb közönségnél, és mennyire sikerül kidomborítani a PlayStation 5 erényeit, kiderült április 30-án.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)