Mivel a jelenlegi konzolgeneráció SSD-ket használ, így a játékfejlesztők is egyre jobban támaszkodnak a technológia által megadatott gyorsabb töltési lehetőségekre. A Ratchet & Clank: Rift Apart esetében sincs ez másképp, de itt a fejlesztők nem tartották feltétlenül fontosnak, hogy SSD-t jelöljék meg követelményként az elvárt gépigényhez (bár azért odaírták, hogy SSD használata javasolt).
Ettől felbuzdulva John Linneman, a Digitial Foundry egyik elemzője kipróbálta a játékot a minimálisként meghatározottnál egy picit jobb hardverrel, valamint egy PS4-ből kinyert HDD-vel.
Az eredmény senkit sem fog meglepni: a játék épphogy szét nem esik pályaváltás közben. Emlékeztetőül megjegyeznénk, hogy a fejlesztők elmondása szerint a stabil 720p/30fps élményhez elég egy RX 470-es kártya, egy Ryzen 3 3100 és 8 GB RAM egy 75 GB-os HDD-vel.
Our first look at Ratchet on PC! It has a few issues but it's overall in good shape! Infinitely better than TLOUP1 and Jedi Survivor at launch. The funniest bit is when Rich tried running the game off an actual PS4 hard drive on a machine just above min spec! https://t.co/Qt0qkYwzeu pic.twitter.com/hgFrXKVGSG
— John Linneman (@dark1x) July 26, 2023
Habitustól függően mulatságos vagy elszomorító látni, ahogy szerencsétlen port megpróbálja összekaparni az adatait a 8 GB RAM-ból és a PS4-es HDD-ből, de a valóság azért ennél árnyaltabb. Linneman elárulta, hogy később kipróbálta a játékot egy komolyabb PC-n egy 7200RPM sebességű HDD-vel, és nem volt semmi gondja a PC-s portnak. Akkor is gördülékenyen futott a cucc, amikor a minimum hardverekhez hozzácsapott egy SSD-t a merevlemez helyett.
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg kielégítő élményben lesz részetek a Ratchet & Clankkel PC-n, de ha gyenge alapokból építkeztek, akkor szerezzetek be egy SSD-t a biztonság kedvéért.