November közepén jött, látott, de győzelem helyett egy csöndes pukkanás kíséretében el is tűnt a nagyobb kaliberű megjelenések tengerében a LEGO Horizon Adventures. Ahhoz, hogy a Sony első Switchre is kiadott játékát nem övezte akkora felhajtás, mint az Astro Botot, az is közrejátszott, hogy bár mindkettő családbarát alkotás, a Guerrilla Games és a Studio Gobo közreműködéséből született kockakaland bájos ugyan, de se nem túl tartalmas, se nem túl innovatív.
Műfajából és célcsoportjából adódóan egyértelmű, hogy nem a PC-s az a platform amelyiken igazán nagyot mehetett volna, pláne nem teljes áron, de még ezt figyelembe véve is kiábrándító, hogy a SteamDB adatai szerint a premier óta sosem játszottak 602 főnél többen egyszerre Aloy eddigi legkisebb kalandjával.
Nem ismerjük a konzolos számokat (PS5-ön és Switchen érhető még el a játék, de PS4-en például már nem), de ha azok annyira szépen festenének, már telekürtölte volna a Sony velük a közösségi médiát. Magyarán nem állhat túl jól a LEGO Horizon Adventures szénája, de vélhetően segítene, ha további platformokra is megjelenne, valamint megfeleznék az árát, mert nonszensz, hogy 70 eurót kérnek érte.
Ha az utóbbit nem is, az előbbit fontolóra vehette a Sony, ugyanis arról ír az Insider Gaming egy algériai gaming portál, a Just Play It értesüléseire hivatkozva, hogy hónapokon belül, valamikor 2025 elején az Xbox Series X|S konzolcsalád is bekerül a LEGO Horizon Adventures által támogatott platformok közé.
Érdekes fejlemény lenne ez annak tükrében, hogy a Microsofttal ellentétben a Sony stratégiájában egyelőre nem szerepelnek a rivális konzolok potenciális bevételi forrásként. Igaz ugyan, hogy a PlayStation gyártója az utóbbi években látványosan nyitott a PC felé, és egyre rövidül az intervallum a PS5-ös és a PC-s premierek között, az alkalmi barátkozás a Nintendóval (LEGO Horizon Adventures) vagy a Microsofttal (MLB The Show) inkább a szabályt erősítő kivétel, ami mögött ráadásul a licenctulajdonosok nyomása áll.