Az elmúlt hónapokban a Sony komolyan ráfeküdt arra, hogy multiplayer fronton is erősítse a portfólióját: először a Destiny játékokat jegyző Bungie-t vásárolta fel, majd Jade Raymond stúdióját, a Haven Entertainment Studiost, ami egy PlayStation 5-ös AAA multis élményen dolgozik. Emellett azt is megtudhattuk, hogy komolyan rágyúr a cég a live service címekre, 2026-ig várhatóan 10 multiplayer játékot fog kiadni. Nem meglepő hát, hogy egyesek, akik a nagy költségvetésű, történetben gazdag egyjátékos címek miatt vettek PlayStation-konzolt, aggódni kezdtek amiatt, hogy a Sony ilyen mértékben elmozdul az online mókázás felé, azonban a hivatalos reakció szerint nem kell aggódni.
A PlayStation Studios vezetője, Hermen Hulst a GamesIndustry egyik munkatársával beszélgetve elmondta, hogy a PlayStation azzal szeretné diverzifikálni a kínálatát, hogy több live service címet kínál olyan felvásárlásoknak köszönhetően, mint a Haven Studios és a Bungie. Ugyanakkor azt is kijelentette, hogy a vállalat továbbra is készíteni fog olyan sztorijátékokat, mint a The Last of Us:
"Nyilvánvalóan mindig is folytatni fogjuk az olyan egyjátékos, narratív-alapú játékok készítését, mint a Ghost of Tsushima, a The Last of Us és a Horizon Forbidden West. De jól vetted észre, hogy befektettünk a live service játékokba, mert ezek hihetetlenül izgalmasak a számunkra. Lehetővé teszik, hogy nagyobb világokat építsünk, hogy igazán jelentős kapcsolatokat hozzunk létre a játékosok között."
Hulst szerint elég sok ilyen projekt van jelenleg fejlesztés alatt, illetve létezik már koncepciószinten, tehát szükségük volt a PlayStation-családban olyan szakemberekre, akik nagy tapasztalattal bírnak az ilyen játékok terén. Egyelőre tehát nem kell még farkast kiáltani, csupán változatosabbá válik a felhozatal.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.