Akármit is gondoljon egy játékos a Microsoft szolgáltatásáról, az tagadhatatlan, hogy a Game Pass remek ár-érték aránnyal rendelkezik, a vállalat stúdiói által fejlesztett játékok már a megjelenésük napján bekerülnek, és a népszerűsége arra ösztökélte a játékipar másik nagy szereplőjét, hogy átgondolja a PlayStation Plusszal kapcsolatos terveit, fejlessze a saját szolgáltatását.
Ezzel tehát mindenki csak nyert: az Xbox-tulajok temérdek játékhoz férhetnek hozzá egyelőre változatlan áron, az új PS Plusnak köszönhetően pedig a PlayStation-játékosok több, sokkal jobb ajánlattal élhetnek a korábbihoz képest. Valamiben azonban egyelőre nem fog változtatni a Sony.
A PlayStation előfizetésekért felelős vezetője, Nick Maguie a GamesIndustry.biz-nek nyilatkozva kijelentette, hogy számukra bevált az a stratégia, hogy a játékaikat az életciklusuk későbbi szakaszában adják hozzá a szolgáltatásukhoz, és ezen nem is akarnak változtatni:
"Elégedettek vagyunk a stratégiánkkal. Azzal, hogy a játékokat egy kicsit később adjuk hozzá [a PS Plushoz], több vásárlót tudunk elérni 12, 18, 24 hónappal a megjelenés után. Számunkra ez működik. Alkalmanként lehetőség nyílik arra, hogy egy olyan, minden felületen elrajtoló projektbe fektessünk, mint a Stray, és amikor ilyen lehetőség adódik, akkor megragadjuk azt. De számunkra az működik, hogy hagyjuk ezeket a first-party játékokat először a szolgáltatáson kívül elrajtolni, és ez lesz a stratégiánk a jövőben is."
Maguire a szolgáltatásalapú játékok kapcsán azt mondta, folyamatosan azon dolgozik a PlayStation Plus csapata, hogy megtalálják a helyes stratégiát, és azon gondolkodnak, hogy a Plus a jövőben milyen szerepet játszhat ebben. Végül megosztott néhány statisztikát is a szolgáltatással kapcsolatban, amelyek közül az a legérdekesebb, hogy a Straynek volt a legtöbb játékosa a PS Plus-címek közül, de a Ghost of Tsushimába tették a játékosok a legtöbb órát.
Ami pedig a terveiket illeti, a PlayStation Plus Premium értékét például azzal szeretnék növelni, hogy a PlayStation 5-ös játékokat nem kell letölteni, hanem felhőn keresztül streamelni is lehet majd (hasonlóan az Xbox már működő megoldásához). A tesztelés jelenleg a korai szakaszban van.