Hirdetés

A PlayStation 5-nek is meggyűlt a baja a játékmóddal, ami miatt késik a Baldur's Gate 3 xboxos verziója

|

Jól mutat a Larian szerepjátéka a Sony kilencedik generációs konzolján, de keményen meg kell küzdenie minden egyes fps-ért.

Hirdetés

Amikor a Larian beharangozta a Baldur's Gate 3 PlayStation 5-re szánt változatát, sokan azt feltételezték, hogy az xboxos verzió hiánya valamiféle megállapodásra utalhat a Sony és a stúdió között, elvégre az ilyesmi mindennaposnak számít a játékiparban. Nem ez lett volna az első alkalom, hogy egy konzolgyártó és egy fejlesztőcsapat szerződést köt ideiglenes vagy akár teljes exkluzivitásról, a Microsoft, a Nintendo és a Sony is élt már ezzel a fogással, ahogy előttük a konzolpiacról időközben kihullott szereplők is.

Nem sokkal később kiderült azonban, hogy egészen másról van szó, készül ugyan az xboxos port is, ám technikai gondok - nevezetesen a szerényebb képességű Series S limitált teljesítményének és az osztott képernyős módnak a nehézkesen haladó összehangolása - miatt nem jelentette azt be a Larian. Végül köztes megoldás született Phil Spencer és a belga stúdiót vezető Swen Vincke gamescomos találkozóján: a Microsoft kivételesen eltekint attól, hogy tartalom és opciók tekintetében nem lehet különbség az Xbox Series X-es és Series S-es játékok között, cserébe viszont még az év vége előtt megjelenik ez a változat is.

Hirdetés

A Series S-es verzióból kimaradó osztott képernyős módot később akár be is építhetik egy frissítéssel, legalábbis elméletben, mert a gyakorlatban még a jóval izmosabb PlayStation 5 hardverét is kegyetlenül megdolgoztatja. Mint arra a Digital Foundry és az amerikai IGN mérései is rámutattak, a Larian tulajdonképpen a PC-s változat ultra beállításának megfelelő grafikai részletességet sajtolt ki a Sony konzoljából 1440p felbontás és másodpercenként 30 képkocka mellett. Választható egyébként performance mód is, ekkor a 60 fps-t célozza meg a játék, natív helyett pedig felskálázott felbontásról beszélhetünk.

A játékidő nagyobbik részében nincs gond a PS5-ös Baldur's Gate 3 teljesítményével, ám a harmadik felvonásban, a címszereplő város zsúfolt és sűrűn lakott részén bizony gyakorta 30 fps alá is bezuhan a képfrissítés, olykor-olykor a 20-at súrolva. Ráadásul mindezt a már említett performance módban. Az Act 3 egyébként a PC-s verzió legkevésbé csiszolt, legtöbb bugot tartalmazó része, vagyis nem annyira meglepő, hogy itt ütköznek ki a játék technikai problémái. Quality módban a Baldur's Gate 3 egészen addig példásan tapad a 30 fps-es felső korláthoz, amíg meg nem érkezik az imént tárgyalt harmadik felvonásba, onnantól viszont folyamatosan ingadozik a képkockaszám, még 20 alatti értéket is mértek.

Az ugyancsak 1440p felbontáson futó osztott képernyős játékmódban a képfrissítési ráta tekintetében 30 fps a limit, ennél többről nem is álmodhatunk, és persze az eddigi példákból kiindulva magától értetődik, hogy Baldur Kapujába érve 20 körüli értékhez kell szoktatnunk magunkat.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)