Amikor a Larian beharangozta a Baldur's Gate 3 PlayStation 5-re szánt változatát, sokan azt feltételezték, hogy az xboxos verzió hiánya valamiféle megállapodásra utalhat a Sony és a stúdió között, elvégre az ilyesmi mindennaposnak számít a játékiparban. Nem ez lett volna az első alkalom, hogy egy konzolgyártó és egy fejlesztőcsapat szerződést köt ideiglenes vagy akár teljes exkluzivitásról, a Microsoft, a Nintendo és a Sony is élt már ezzel a fogással, ahogy előttük a konzolpiacról időközben kihullott szereplők is.
Nem sokkal később kiderült azonban, hogy egészen másról van szó, készül ugyan az xboxos port is, ám technikai gondok - nevezetesen a szerényebb képességű Series S limitált teljesítményének és az osztott képernyős módnak a nehézkesen haladó összehangolása - miatt nem jelentette azt be a Larian. Végül köztes megoldás született Phil Spencer és a belga stúdiót vezető Swen Vincke gamescomos találkozóján: a Microsoft kivételesen eltekint attól, hogy tartalom és opciók tekintetében nem lehet különbség az Xbox Series X-es és Series S-es játékok között, cserébe viszont még az év vége előtt megjelenik ez a változat is.
A Series S-es verzióból kimaradó osztott képernyős módot később akár be is építhetik egy frissítéssel, legalábbis elméletben, mert a gyakorlatban még a jóval izmosabb PlayStation 5 hardverét is kegyetlenül megdolgoztatja. Mint arra a Digital Foundry és az amerikai IGN mérései is rámutattak, a Larian tulajdonképpen a PC-s változat ultra beállításának megfelelő grafikai részletességet sajtolt ki a Sony konzoljából 1440p felbontás és másodpercenként 30 képkocka mellett. Választható egyébként performance mód is, ekkor a 60 fps-t célozza meg a játék, natív helyett pedig felskálázott felbontásról beszélhetünk.
A játékidő nagyobbik részében nincs gond a PS5-ös Baldur's Gate 3 teljesítményével, ám a harmadik felvonásban, a címszereplő város zsúfolt és sűrűn lakott részén bizony gyakorta 30 fps alá is bezuhan a képfrissítés, olykor-olykor a 20-at súrolva. Ráadásul mindezt a már említett performance módban. Az Act 3 egyébként a PC-s verzió legkevésbé csiszolt, legtöbb bugot tartalmazó része, vagyis nem annyira meglepő, hogy itt ütköznek ki a játék technikai problémái. Quality módban a Baldur's Gate 3 egészen addig példásan tapad a 30 fps-es felső korláthoz, amíg meg nem érkezik az imént tárgyalt harmadik felvonásba, onnantól viszont folyamatosan ingadozik a képkockaszám, még 20 alatti értéket is mértek.
Az ugyancsak 1440p felbontáson futó osztott képernyős játékmódban a képfrissítési ráta tekintetében 30 fps a limit, ennél többről nem is álmodhatunk, és persze az eddigi példákból kiindulva magától értetődik, hogy Baldur Kapujába érve 20 körüli értékhez kell szoktatnunk magunkat.