Szeptember végén adtunk hírt róla, hogy a Sony hatástalanította PlayStation 4 ketyegő bombaként emlegetett hibáját, ami az alaplapba épített CMOS elemhez köthető, most pedig már a PlayStation 5-ön sem kell tartanunk a valójában csak hosszabb távon veszélyes problémától.
A CMOS elem gondoskodik róla, hogy a konzol hálózati erőforrás és internetkapcsolat nélkül is számon tudja tartani az idő múlását. Ez azért fontos, mert a megoldás hiányában a csalásra hajlamos felhasználóknak csak a beállításokban kellene módosítaniuk az időt, hogy látszólag világrekorddal felérő gyorsasággal szerezzék meg a trófeákat.
A régi játékok futtathatóságával foglalkozó Does It Play Twitter-fiók azonban márciusban felhívta rá a figyelmet, hogy az elem lemerülésével vagy eltávolításával az offline Sony-konzolok (PS3, PS4, PS5) nem képesek szinkronizálni az időt, ami megakadályozta a digitális és egyes lemezes játékok elindulását. A probléma a PlayStation Network lekapcsolásával okozhatott volna komoly galibát, mivel így a PS-ek egyszerűen képtelenek lettek volna futtatni az akkor már vélhetően matuzsálemi korú címeket.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
A PlayStation 4 szeptemberi frissítése azonban orvosolta a CBOMB néven elhíresült bakit, grátiszként pedig a trófeák is megmaradtak, pusztán annyit történt, hogy a megszerzésük dátumát már nem regisztrálja a rendszer, ha offline vagyunk, és a CMOS elem is feladta a szolgálatot.
Azóta pedig a PlayStation 5-ön is el lett hárítva a veszély, a Hikikomori YouTube-csatorna ugyanis közzétett egy videót, melynek tanúsága szerint a next-gen masina már minden PS4-es és PS5-ös játékot futtat CMOS elem nélkül, a PS Plus-os címek kivételével.
Így tehát már csak a PlayStation 3-on kell megoldani a gondot, de reméljük, hogy előbb vagy utóbb a nagy öregre is sort kerítenek a japánok.