Amióta az Nvidia bemutatta a Deep Learning Super Sampling technológiát, a szoftver 2.0-s változatával pedig sikerült kifejezetten lenyűgöző eredményeket is elérni, mások is ebben látják a kiugrási lehetőséget. Az AMD FidelityFX Super Resolutionje már bemutatkozott, hamarosan pedig az Intel saját megoldása is megérkezhet. A buliból azonban a jelek szerint a konzolok sem akarnak kimaradni.
Az elmúlt hónapokban több szabadalomról is lerántották a leplet, amiket a Sony tárazott be a PlayStation 5 mellé. Persze ezek egy részéből valószínűleg nem lesz semmi, mindenesetre izgalmas látni, milyen ötletei vannak a kiadónak, milyen fejlesztéseket fontolgatnak, demózgatnak a mérnökök. Akad köztük például mesterséges intelligencia, ami tanul a játékostól, és annak stílusát átvéve képes átvenni az irányítást a karakter felett, de olyat is láttunk, ami különböző illatanyagokkal bolondítaná meg a második generációs PSVR-t, ezzel még immerzívebbé téve az élményt (ilyen egyébként PC-s fronton már létezik).
Az egyik legizgalmasabb azonban az a renderelési eljárás, amit leginkább az Nvidia DLSS-éhez lehet hasonlítani. A Sony technikai leírása szerint a módszer úgy működne, hogy minden pixelt azonosítanak és megjelölnek, így aztán felskálázáskor a hiányzókat könnyebb megtalálni és kitölteni. Nem használnák minden esetben a gépi tanulást, így maga a módszer költséghatékonyabb és effektívebb lenne, mert a lyukakat a környező pixelek alapján töltené fel elsősorban, és csak azt követően támaszkodna a mesterséges intelligenciára. A hivatalos leírást itt találjátok.
Bár egyáltalán nem biztos, hogy végül ebbe az irányba mennek a mérnökök, biztosak vagyunk benne, hogy a Sony-nak vannak ötletei, hogyan tudnak még évek múlva is gyönyörű látványt kifacsarni a PlayStation 5-ből.