Persona volt már a tradicionális JRPG-től a Warriors-stílusú akciójátékon át a kompetitív verekedős címekig minden. Az Atlus minden lehetőséget megragad arra, hogy visszadobhasson minket a Metaverse-be, és mi a legkevésbé sem haragszunk érte. Minden spin-off minőségi lett, és újabb lehetőséget adott arra, hogy együtt lóghassunk kedvenc virtuális haverjainkkal.
Legközelebb a Persona 5 Tactica fog visszahívni minket a Phantom Thieves csapatába, ezúttal egy taktikaiRPG formájában.
Mi van már megint?
A sztori szerint főhősünket és csapatát egyszer csak berángatják egy fura, új Metaverse-be, amiről később kiderül, hogy The Kingdoms nevet kapta. Innentől a helyzet hasonló, mint a palotáknál: vannak legyőzendő uralkodók, akik ilyen-olyan gonosz célokra használják ezt a világot és annak hatalmát. A probléma csak az, hogy megállítani őket nem lesz egyszerű, érkezésünkkor ugyanis Jokert és Morganát leszámítva mindenkit elveszítünk. Kedvenc istenverő gimiseink agyát kimossák, így az elején csak a főhős, a macska és egy új cimbora, Erine állnak majd rendelkezésünkre.
A Persona játékoknak a sztori a legfontosabb része, így azt nem is boncolgatjuk tovább. Egyelőre legyen elég annyi, hogy a karaktereket a közkedvelt szinkronszínészek szólaltatják majd meg, a helyszíneket pedig az Atlus csapatától elvárható, csodálatos vizuális tálalásban kapjuk.
A játékstruktúra hasonlóan épül majd fel, mint a franchise többi részében: amikor felfedezzük a Kingdoms valamelyik részét, akkor taktikus akciózás vár ránk, de ha lazulnánk a haverjainkkal, arra is meglesz a lehetőségünk. A főágas Persona epizódokkal ellentétben itt látszólag nem lesznek napokra osztott események, viszont rendelkezésre áll majd egy búvóhely, ahol szabadon beszélgethetünk társainkkal.
Dumálni velük kifizetődő lesz, mert a személyes kapcsolatok építésével GP-t (Growth Points) kapunk. Ezekkel a pontokkal különböző képességeket oldhatunk fel a karakterspecifikus képességfákon. A fákat szabadon újrarendezhetjük majd, így többféle összeállítást is kipróbálhatunk. A kísérletezés szükségessé is válhat, mivel az 5 választható nehézségi szint magasabb lépcsőfokain már komoly harcokra számíthatunk (megijedni azért nem kell, a nehézséget szabadon állítgathatjuk majd).
Vive la resistance!
Ami a harcrendszert illeti, körökre osztott csatákra számíthatunk, de nyilván nem abban a formában, ahogy azt a JRPG-kben megszoktuk. A Tacticában háromfős csapatokat irányítunk majd, négyzetekre osztott terepeken. Itt ki kell adnunk az utasításainkat minden karakterünknek, egyszerre kell koordinálnunk őket, aztán elpasszolhatjuk a körünket, és az ellenség következik.
A csatatereken lesznek magaslati pontok és fedezékek, melyek kulcsfontosságú előnyöket vagy hátrányokat adnak majd. A helyezkedés nagyon fontos lesz, mert ha jól csináljuk, akkor egy lépésből könnyedén többet is kihozhatunk a 1 More rendszernek köszönhetően. Amennyiben például kitörünk egy ellenfelet a fedezékéből, és utána meglőjük őt egy pisztollyal, akkor egy újabb lépést kapunk. A lőfegyverek és közelharci támadások mellett persze Personáink is lesznek, melyek megégethetik, megrázhatják vagy más negatív hatásokkal kínozhatják az ellenfeleinket. A Tacticában is lesz Persona keverés Lavenza vendégszereplésének köszönhetően, aki segít majd nekünk összerakni a lehető legjobb personákat.
A Persona 5 Tactica egy minden szempontból szórakoztató extra epizódnak ígérkezik, ami valószínűleg bőven elég tartalmat kínál majd a Persona 3 remake érkezéséig. Annyi biztos, hogy a sorozat rajongóinak nem lesz idejük unatkozni a közeljövőben.