Az olyan cégeket a sorai között tudó PC Gaming Alliance, mint a Microsoft, Intel, AMD, Epic, NVIDIA, GameStop vagy éppenséggel a Dell, tegnap tette közzé a tavalyi évre vonatkozó, a PC-s játékpiac globális helyzetét vizsgáló tanulmányát.
Eszerint bár felemás adatok születtek, összességében 3%-kal került feljebb a globális PC-s játékpiac (a világ minden régiójában vizsgálódtak, számba vették a dobozos és online eladásokat és online hirdetéseket), ami így elérte 13,1 milliárd dollárt! Míg Észak-Amerikában és Európában az új havidíjas játékok hiánya, illetve az ingyenesen játszható játékok valamint a Facebook népszerűségének emelkedése 10-15%-os visszaesést eredményezett, addig Ázsia elképesztő felemelkedésben van, és globálisan ő járult hozzá leginkább a pozitív végeredményhez. A legnagyobb visszaesés a dobozos játékok terén tapasztalták, amelyek mindösszesen a 20%-át adták a teljes bevételnek. A felmérés ugyanakkor kimutatta, hogy Észak-Amerikában és Európában a vásárlók 70%-a már vett játékot online, és 50%-uk már játékbeli virtuális tárgyakat is vásárolt. Nem is vitás, ez a jövő! A teljes jelentést a PCGA oldalán olvashatjátok.