Egy olyan játéknál, mint a World of Warcraft, ahol ezrekkel (sokszor százezrekkel) osztoztok egy nagy nyílt világon, nem meglepő, hogy elvárt az állandó online kapcsolat. Egy olyan játéknál viszont, mint a Payday 3 már más a helyzet.
A Starbreeze szériája alapvetően kooperatív lövöldözésre készült: összeállunk egy csapattal, mindenki vállalja a feladatát, aztán lehetőleg olyan tisztán intézzük az adott intézmény kirablását, ahogy csak lehet. Ez nyilván azt jelenti, hogy minden azonnal őrült tűzpárbajba torkollik.
A Payday játékok erre születtek, de sokan vannak, akik szeretnek egyedül játszani. Akad, aki élvezi a szóló akciózás kihívását, így számára alapvetően indokolatlan lenne az online kapcsolat fenntartása. A játék producere, Almir Listo szerint azonban a Payday 3 mindenképpen elvárja a folyamatos kapcsolatot. Egészen pontosan így fogalmazott:
"Játszhatsz majd egyedül, de szükséged lesz internetre. A játék Unreal Engine-ben készült, minden cross-platform és cross-progression megoldásokra épül, szóval online kell lenned hozzá."
Az Úr 2023. évében az ember fel van készülve arra, hogyha játszani akar, akkor ahhoz bizony internet fog kelleni. Ettől függetlenül ez egy szomorú tüske a Payday 3 oldalában: ha egyszer ugyanis lekapcsolják majd a játék szervereit, akkor bizony az is megy majd a szemétbe, a többi menthetetlen társával együtt.