Már 2019 óta tudunk a Path of Exile 2 érkezéséről, de csak apróbb teasereket kaptunk a játékból, egészen mostanáig. A Grinding Gear Games végre elárult mindent, amire kíváncsiak voltunk, többek közt azt is, hogy mi lesz a sorsa az első Path of Exile-nak a folytatás megjelenése után.
Eredetileg az volt a terv, hogy hasonlóan az Overwatch 2-höz, a Path of Exile 2 "rátelepszik" majd az első részre valahogy úgy, mint egy nagy frissítés. A fejlesztők azóta meggondolták magukat, és idén tisztázták, hogy mégsem gyúrják egybe a két játékot.
A Path of Exile 2 folyamatosan növekedett méretében, így már lehetetlen volt egyben tartani az egészet. A rendező, Jonathan Rogers elmondása szerint az egész egy folyamat volt:
"Abból az elképzelésből, hogy frissítsük a modelleket, az lett, hogy frissítsük az egész Act 1-et, amiből aztán az a kérdés következett, hogy miért is ne alakíthatnánk át a teljes gem-rendszert. Ennek a vége pedig az lett, hogy inkább csinálunk egy teljesen új játékot."
Időközben arra is ráeszméltek, hogy amennyiben rátelepszenek az első részre, úgy elpusztítanák azokat a dolgokat, amelyek miatt a közönség jelenleg nagyon élvezi a játékot. Előálltak hát egy új megoldással: a Path of Exile a második rész mellett fog létezni, és mindkét játék saját szezonokat fog kapni váltott sorrendben. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy PoE-rajongók kétszer annyi gyilkolnivalónak örülhetnek, a fejlesztők pedig szabadon formálhatják a PoE 2-t olyanra, amilyenre akarják.
Azt is megígérte a csapat, hogy a legtöbb mikrotranzakciós vásárlásunk mindkét játékra érvényes lesz. Kivételek persze előfordulhatnak, mivel ha például egy spéci vérmedve formát veszünk a PoE 2-es karakterünknek, az nyilván nem fogjuk tudni használni a PoE 1-ben, ahol nincs alakváltó kaszt.
A PoE 2-ben egyébként összesen egy tucatnyi játszható kaszt kap majd helyet. Az első rész karakterosztályai mind átkerülnek a folytatásba, és ott a Sorceress, a Monk, a Huntress, a Mercenary, a Warrior és a Druid csatlakoznak majd hozzájuk. Minden új kaszthoz három új ascendency is jár majd, és az új kasztképességeket egy új gem-rendszeren át élvezhetjük ki, melyek már nem kötődnek a felszerelésünkhöz. Az aktív képességeinket adó kövek saját felületet kapnak, amin keresztül összerakhatjuk majd kedvenc összeállításainkat és szabadon fejleszthetjük őket.
A sztori egyébként 20 évvel az első PoE eseményei után indul, és 6 fejezeten keresztül tart majd. Ha végeztünk a történettel, akkor egy pályákra osztott endgame és úgy 100 különböző boss vár minket egyedi mechanikákkal. Mindezeket az újdonságokat kipróbálhatjuk majd 2024. június 7-én, a zárt béta kezdetén. Az 1.0 megjelenési dátuma még nem ismert, de másfél évben belül nem számítanánk rá.