Hirdetés

A Path of Exile 2 frissítése felháborította a közösséget, bombázzák is a Steam oldalt

|

"Olyan érzés volt ezt a posztot olvasni, mintha a Blizzard írta volna a Diablo IV-ről" - mondták a játékosok.

Hirdetés

Amikor néhány hónappal ezelőtt megnéztük a Path of Exile 2 korai verzióját, akkor egy egyenetlen játékdizájn-levest láttunk. A GGG csapatának újgenerációs élménye egy keményvonalas kampányt akar feltálalni, miközben a közösség és a fejlődési struktúra egésze a végjátékra koncentrál. Alapvető ütközések vannak Jonathan Rogers és srácainak elképzelései, és a valóság között, ez pedig most a legutóbbi frissítéssel mindenkinek egyértelművé vált.

A múlt héten érkezett csomag majd' mindent földbe döngölt a nerf kalapáccsal. Az alapvető cél az volt, hogy a végjáték is akkora kihívást nyújthasson, mint a kampány, de a gond az, hogy a jelenlegi állapotban senki nem jut el a végjátékig. A közösség jelentős részének 30-50 órába telt először eljutnia az Atlasig, de a feltételezésük akkor az volt, hogy ahogy kitanulják a játékot, illetve jobban és jobban kiismerik a karaktereket, úgy ez az idő le fog rövidülni. A mostani frissítés ezt a feltételezést teljesen keresztbe vágta.

Hirdetés

Kiemelünk pár véleményt a Path of Exile 2 subredditről, de a lényeg alapvetően az, hogy senkinek sincs kedve még egyszer végigfutni az egyébként is lélekölő kampányt, pláne nem a nerfek után. A pályák még mindig túl nagyok, a halál után még mindig újragenerálódnak a szörnyek, és a karakterek lassabbak és gyengébbek, mint a 0.1 alatt voltak.

"Visszavontam a szabadság-kérelmemet. Inkább visszamegyek dolgozni, minthogy most ezzel játsszak. A harcok egyszerűen nem szórakoztatóak. Nem jó érzés játszani. Egyáltalán nem. Szerintem még azok sem élvezhetik ezt, akik 'lassú és megfontolt' harcot akarnak. Ez így lelketlen."

Azt mondani, hogy valaki inkább dolgozni menne, mint PoE-zni eleve egy kemény kritika, és ezt a GGG próbálkozásai sem puhították fel. A hatalmas pályákat például azzal próbálták ellensúlyozni, hogy több checkpointot építettek be, de ez nyilván értelmetlen, amikor a szörnyek így is, úgy is újragenerálódnak és még mindig 30 percig tart eljutni az adott helyszín bossáig.

"A dizájnerek a fülükbe dugták a répát"

- mondta egy Steam értékelés, arra hivatkozva, hogy az ARPG-k általában a "ló elé lógatott répával" igyekeznek motiválni a játékosokat a grindolásra. A Steam oldal egyébként egyre kellemetlenebbül fest, ahogy gyűlnek az elégedetlen értékelések.

A GGG tegnap egy fórumposztban reagált a lángokra. Először is a Huntress kasztot akarják finomítani, amit szintén rühellnek a játékosok a hárítási mechanikája miatt. Sokak szerint ez nem való ARPG-be, de még az időzítése is problémás. Egy új mechanikával fogják segíteni azok dolgát, akik nem akarnak hárítani, és szorosabbra húzzák az időzítést azok kedvéért, akik élvezik.

Ami a fehér, azaz gyenge szörnyeket illeti, azok túl lassan halnak meg, jelentősen lassítva a karakterek haladását. Ezen változtatni fognak, és vissza fogják rángatni a fehér ellenfelek kampányban bekapott sebzését és HP értékeit az előző verzióban látottakhoz, viszont a képességek skálázásának változásait megtartják. A GGG mindehhez még hozzátette, hogy nincsenek meggyőzve a pályák túlzó méretével kapcsolatban, de figyelni fogják a helyzetet.

Ezek voltak azok a kijelentések, melyek tovább szították a tüzet.

"Én 10+ éve pörgetem a PoE-t, és soha nem láttam a GGG-t ennyire értetlennek a játék kapcsán. Elolvastam az 'ezen dolgozunk' posztjukat, és nem tudom elhinni, hogy ennyire nem értik a közösség panaszait. Többnyire jól szokták kezelni az ilyesmit, még ha nem is tökéletesen. Ezt most olyan érzés volt olvasni, mintha a Blizzard írta volna a Diablo IV-ről."

A PoE rajongók nagyja megveti a modern Diablo részeket, így ez egy nagyon komoly kritika az ő oldalukról. A többség úgy értelmezte az egészet, hogy Jonathan és csapata bizony egy olyan játékot fognak csinálni, amilyet ők akarnak. Hogy ki akarja majd azt játszani, az jó kérdés, de jelenleg rekordszámú érdeklődő kering a Last Epoch hamarosan induló új szezonja körül, így legalább annak fejlesztői, az Eleventh Hour Games srácai "élvezik" az új PoE 2 frissítést.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)