Hirdetés

A Nintendo vezetője, Doug Bowser kifejtette véleményét az AI felhasználásáról a játékfejlesztésben

|

Doug Bowser szerint jövő továbbra is a játékfejlesztők kreativitásán és szakértelmén alapul.

Hirdetés

A mesterséges intelligencia térnyerésével a videojáték-iparban nem csupán az új lehetőségek, hanem a kétségek és aggályok is felmerültek. A Nintendo of America elnöke, Doug Bowser most kifejtette a cég álláspontját a témában, és bár az AI hatalmas potenciált rejt magában, a japán óriás nem tervezi, hogy az AI-t alkalmazza a játékaik fejlesztésének kulcsfontosságú részeként.

A mesterséges intelligencia képessége, hogy akár hangokat újrateremtsen, vagy képeket alkosson, egyre inkább átformálja a tartalomkészítés világát. Az AI számos területen hozott forradalmi változásokat, de ugyanakkor aggodalmakat is keltett, főként amiatt, hogy a játékfejlesztők munkáját, sőt akár az egész iparágat is veszélybe sodorhatja. A Nintendo az AI lehetőségeit ugyan nem hagyja figyelmen kívül, de Bowser egyértelművé tette, hogy a cég hitvallása szerint a játékok valódi értéke a fejlesztők kreativitásában rejlik. A Nintendo nem kívánja pótolni az emberi munkát gépekkel, és továbbra is a szakértő fejlesztők kezében látja a jövőt.

Bár Bowser elismeri, hogy az AI alkalmazása bizonyos monoton feladatok elvégzésére segíthet, a Nintendo nem kívánja a gépek kezébe adni a játékaik szellemi és művészi irányítását. A japán vállalat célja, hogy az AI eszközként szolgáljon a fejlesztési folyamatok támogatásában, nem pedig helyettesítse azokat a kreatív elméket, akik eddig a játékokat életre keltették. Az AI tehát, ha jelen is lesz, csak segédeszközként, és nem a játékkészítés szíveként.

Hirdetés

Más cégek már más utat választottak. Az AI használatának elterjedése más stúdiókat arra ösztönzött, hogy az új technológiát a fejlesztési munkálatokban is alkalmazzák, de nem mindenki fogadta ezt örömmel. A Call of Duty például AI-alapú eszközöket alkalmazott, ami komoly visszhangot váltott ki a játékosok körében, különösen, miután gyanús jeleket találtak a játékban, mint például a hatujjú kéz, ami az AI hibájának tűnt.

Ezzel szemben a Krafton és az InZOI más megközelítést választott. Az InZOI AI rendszere lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyszerűen alkossanak új tárgyakat és textúrákat, anélkül hogy aggódniuk kellene a szerzői jogok miatt, mivel a rendszer kizárólag a cég által jóváhagyott, jogtiszta adatokat használ. Ezzel sikerült eloszlatniuk a játékosok félelmeit, és megnyugtatniuk őket, hogy nem veszélyeztetik a fejlesztők munkahelyeit.

A Nintendo tehát egyelőre nem készül drámai változásokra az AI alkalmazásában, és nem hagyja, hogy a technológia elhomályosítsa a valódi kreativitást. Az évtizedek óta ismert cég továbbra is a hagyományos, emberi alapú fejlesztési folyamatokat tartja szem előtt, miközben figyelemmel kíséri, hogyan alakul az AI szerepe a videojáték-iparban. Ha a mesterséges intelligencia segíthet egy-egy feladat gyorsabb elvégzésében, azzal nincs gond, de a Nintendo nem akarja, hogy a gépek átvegyék a művészi munkát. 

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)