Hirdetés

A Naughty Dog alapítója elárulta, miért kötött ki a csapat a Sonynál

|

Ha nem hozzák meg ezt a döntést, ma talán nem létezne Uncharted vagy Last of Us.

Hirdetés

Manapság a Naughty Dog fejlesztőstúdió a fáklyahordozó, ha PlayStation játékokról van szó. A csapat generációk óta mutatja meg, hogy mi mindenre képesek a Sony konzoljai, ha egy jól finanszírozott és kellő technikai tudással rendelkező csapat készíthet rájuk játékot.

Arra talán kevesebben emlékeznek, hogy volt idő, amikor még független stúdióként gyártották a kalandokat. Andy Gavin, a csapat egyik társalapítója egy hosszú LinkedIn posztban repítette vissza a követőit 2001 előttre, amikor a Naughty Dognak még nem volt hozzáférése a Sony feneketlen pénztárcájához. 

Hirdetés

Posztját azzal kezdte, hogy a stúdió nyolcvanas évekbeli indulásakor nem voltak nagy befektetőik, minden játékukat maguk finanszírozták. A játékaik bevétele egyből vándorolt is tovább a következő projektjük gyártsi költságeibe. Ez akkor változott meg, amikor a fejlesztési költségek elkezdtek az egekbe szökni. 

Gavin szerint a nyolcvanas évekbeli projektjeik drabonként nagyjából 50 ezer dollárt kóstáltak, ez inflációval számolva mai áron nagyjából 140 ezer dollárt jelent. Ezután betekintést engedett abba, hogy hogyan alakultak a stúdió további játékainak költségei:

  • Rings of Power: 100,000 dollár (nagyjából 225,000 dollár inflációval)
  • Crash Bandicoot: 1.6 millió dollár (3.2 millió dollár inflációval)
  • Jak and Daxter: 15 millió dollár (27 millió dollár inflációval)
  • Jak 3: 45-50 millió dollár (75-84 millió dollár inflációval)
  • The Last of Us 2: 220 millió dollár (268 millió dollár inflációval)

A válasz tehát röviden ennyi: pénzre volt szükségük. Bár valószínű, hogy az alapítók nem jártak rosszul az eladással, azt is tegyük hozzá, hogy mi játékosok sem: a Sony tulajdonában a Naughty Dog végül felejthetetlen játékokat alkotott. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)