Manapság a Naughty Dog fejlesztőstúdió a fáklyahordozó, ha PlayStation játékokról van szó. A csapat generációk óta mutatja meg, hogy mi mindenre képesek a Sony konzoljai, ha egy jól finanszírozott és kellő technikai tudással rendelkező csapat készíthet rájuk játékot.
Arra talán kevesebben emlékeznek, hogy volt idő, amikor még független stúdióként gyártották a kalandokat. Andy Gavin, a csapat egyik társalapítója egy hosszú LinkedIn posztban repítette vissza a követőit 2001 előttre, amikor a Naughty Dognak még nem volt hozzáférése a Sony feneketlen pénztárcájához.
Posztját azzal kezdte, hogy a stúdió nyolcvanas évekbeli indulásakor nem voltak nagy befektetőik, minden játékukat maguk finanszírozták. A játékaik bevétele egyből vándorolt is tovább a következő projektjük gyártsi költságeibe. Ez akkor változott meg, amikor a fejlesztési költségek elkezdtek az egekbe szökni.
Gavin szerint a nyolcvanas évekbeli projektjeik drabonként nagyjából 50 ezer dollárt kóstáltak, ez inflációval számolva mai áron nagyjából 140 ezer dollárt jelent. Ezután betekintést engedett abba, hogy hogyan alakultak a stúdió további játékainak költségei:
- Rings of Power: 100,000 dollár (nagyjából 225,000 dollár inflációval)
- Crash Bandicoot: 1.6 millió dollár (3.2 millió dollár inflációval)
- Jak and Daxter: 15 millió dollár (27 millió dollár inflációval)
- Jak 3: 45-50 millió dollár (75-84 millió dollár inflációval)
- The Last of Us 2: 220 millió dollár (268 millió dollár inflációval)
A válasz tehát röviden ennyi: pénzre volt szükségük. Bár valószínű, hogy az alapítók nem jártak rosszul az eladással, azt is tegyük hozzá, hogy mi játékosok sem: a Sony tulajdonában a Naughty Dog végül felejthetetlen játékokat alkotott.