Folytatódik a "Mire használjuk a Natal-t és a Move-ot?" felütésű szága. Vadvízi evezés és tánc után végre egy komoly játék, a Mass Effect sorozat gazdái is kinyilatkoztatást tettek a témában. Greg Zeschuk és Ray Muzyka, a BioWare főnökei elárulták, hogy lázasan keresik a módját, miként lehetne a mozgásérzékelős technológiák segítségével kiteljesíteni a klasszikus szerepjáték élményt.
A konkrét ötleteikről persze nem számoltak be, de a szerepjáték műfajnál alapvetően az lenne a cél, hogy a játékos az új eszközök segítségével még inkább úgy érezhesse, Ő maga játssza el játékbeli karakterét. Zeschuk szerint "egy olyan játéknál, mint a Mass Effect, az érzelmeink kifejezésére, vagy a mondandónk alátámasztására lehet nagyszerű eszköz a Natal és a Move".
Zeschuk azt szeretné, ha a mozgásérzékelős kontrollereket ki lehetne emelni a party-játékok világából, és a technológia a magasabb szintű játékokban is komoly szerepet kaphatna. A casual szint meghaladása azonban igen nagy kihívás elé állítja a fejlesztőket: "A Wii esetében például még senkinek nem sikerült meghaladnia azt a kezdeti szintet. A Natal és a Move esetében viszont egész más a helyzet, hiszen azok túlságosan kifinomultak ahhoz, hogy leragadjanak az egyszerű, aranyos kis labdajátékoknál."
Muzyka, a zenész (bocs, ezt nem bírtam ki... szerencsétek, hogy még nem írtam Jó Reggeltet...) azt reméli, hogy a mozgásérzékelős kütyük révén sokkal "megközelíthetőbbé" válhatnak a játékok, és így "a fejlesztők is sokkal mélyebb kapcsolatba kerülhetnek a játékosokkal" [mármint a játékon keresztül - a szerk.]. "Az a legnagyobb kihívás, hogy úgy tudjuk lebontani a játék és a játékosok közti falakat, hogy közben ne emeljünk újabbakat: nem szabad például nagyon kimeríteni a játékost a folyamatos ugrabugrálással, hiszen az már a játékélmény rovására menne. Ha ezt meg lehet oldani, akkor nagy karrier vár a Sony és a Microsoft kontrollereire."
A két nagyágyú véleménye után, mit gondoltok: tényleg meg tudják majd haladni az "aranyos kis labdajátékok" szintjét, vagy a Move és a Natal megmarad a casual réteg játékszerének?