Az első üzleti portálok megjelenésének idején még nem volt külön web- és reklámszerver, vagyis technikailag a hirdetés is a tartalom része volt - mondta Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója. Később az online marketing térhódításával, mind szofisztikáltabbá válásával, illetve az olyan igények, mint a targetálhatóság megjelenésével ez egyre inkább hátráltató tényezővé vált. Ezért mára külön szerver szolgálja ki a reklámokat még házon belül is, nem csak azoknál a portáloknál, ahol külső szolgáltató foglalkozik a hirdetésekkel.
A külön reklámszer rengeteg lehetőséget kínál, ez látszik is a megnövekedett online hirdetések számában, egyre több cég él az új eszközzel - bizonyos oldalak már-már karácsonyfára emlékeztetnek. Azonban van egy hátulütője is. Mivel a tényleges tartalom és a hirdetések forrása különböző, ezért viszonylag könnyedén blokkolható utóbbi. Az Adverticum felmérései szerint a hazai portálok átlagosan 8 százalékkal nagyobb reklám bevételt érhetnének el, ha nem lennének olyanok, akik kiszűrik a hirdetéseket. Vagyis érdemes a kérdéssel foglalkozni. Szutor Ferenc három elméletben lehetséges módszert sorolt fel a hirdetésblokkolás megakadályozására.