Tegnap itt a GSO-n is hírt adtunk a 100.000-szer jobb grafikai megjelenítésről, mely az ausztrál Euclideon nevéhez fűződik. A Minecraft agytrösztje, Marcus "Notch" Persson viharos gyorsasággal leoltja az új technológia büszke bejelentőit, mondván, hogy "Mindössze azért sztárolják ennyire az általuk létrehozott technológiát, mert pénzt akarnak. Nem vitás, hogy az Unlimited Detail nagyon szép, és meggyőző," - írja Persson a saját weboldalán - "de ügyesen elkerülik a hátrányok említését. Mindezt úgy kommunikálják, hogy egy új dolgot alkottak, holott mindezt már korábban láttuk egy párszor."
Nem túl meglepő, hogy pont a Minecraft atyja fogalmaz meg efféle gondolatokat, ismerve a játéka grafikáját, de nem elvitatva annak sikerét, és innovatív mivoltát. Ugyanakkor az elmondottak bizonyos átfedést mutatnak a GSO-t látogatók, és hozzászólók véleményével, hiszen az utóbbi időben nálunk is egyre több olyan véleményt írtatok le, miszerint a grafika fontos, de nem egyedülállóan meghatározó része a játékélménynek. Egy jó történettel, és/vagy érdekes elemekkel megspékelt cím könnyedén ellensúlyozhatja a grafikai hiányosságokat.