A Microsoft azzal kezdte az idei évet, hogy hatalmas áttörést ígért egy játékfejlesztést "segítő" eszköztár, a Muse AI képességeiben. A szoftver elvileg képes játékélményt generálni, és a célja, hogy prototípusok összeállítását tegye gyorsabbá. A kijelentéseket gyönyörű reklámokkal próbálták megtámasztani, ami mögött rengeteg ígéret húzódott. Most a koncepciók egy részét próbálják demonstrálni egy AI generálta Quake 2-vel.
A tech-demót már mindenki kipróbálhatja a böngészőjében, de csak limitált ideig. A korábbi, 300x180-as, Quake 2-es generatív replikákkal ellentétben ez már 640x360-as felbontásban fut, és 10fps helyett egy picivel többet tud kierőszakolni magából. Az ellenfelek homályosak, a pálya borzalmasan életlen, és az egész "élmény" annyira reszponzív, mintha a Discordon streamelő haverodnak próbálnád magyarázni, merre is kéne menni.
Alapvetően ez a legrosszabb verziója egy csodálatos klasszikusnak, de a cél nyilván az, hogy idővel ennél jobb változatokat kaphassunk. Meglátjuk, hogy ez sikerülni fog-e, de itt a kérdés leginkább az, hogy akarna-e bárki egy generatív szoftver által produkált lázálmot játszani, illetve, hogy a Muse mekkora segítséget jelenthet valójában a tényleges alkotóknak. Ezt persze csak a jövő tudja megválaszolni.