A Microsoft Flight Simulatort azóta övezi a játékostársadalom figyelme, hogy először bemutatkozott, hiszen az egyik, ha nem a legszebb játék amit valaha láttunk. Az Asobo Studio alkotása tényleg lenyűgözőre sikerült - melyről bővebben tesztünkben is olvashattok. Mivel a világ összes reptere megtalálható benne (némelyiket rendkívül aprólékosan, kézzel modellezték), mindenki megvizsgálhatja a lakhelyét a játékban, a melbourne-iek azonban egy kifejezetten furcsa anomáliára lettek figyelmesek.
Az ausztrál nagyváros északi részén egy brutálisan magas, 212 emeletes épület tornyosul az alapvetően normál méretű házak fölé; a gond csak az, hogy a való életben nem gazdagítja a város látképét egy ilyen monumentális építmény. Hogy mennyire kirívó ez a hiba, azt remekül szemlélteti például ez a kép is:
A toronyházon elsőre látni, hogy valami nem stimmel vele, hiszen egy ilyen konstrukció viszonylag gyorsan dőlne össze a való életben. Az internet népe tehát gyorsan kutakodásba kezdett, és fel is fedezték, hogy mi a gond.
Mivel egyetlen fejlesztőstúdiónak sincs akkora erőforrása, hogy egy játékban az egész világot lemodellezzék, így azt a Bing Maps adatai alapján csinálta egy algoritmus. A gond csak az, hogy a térkép adatai között az egyik szerkesztő elírt egy értéket, így az ominózus melbourne-i háznál 2 emelet helyett 212 szerepel. A hibát azóta kijavították, de úgy tűnik, hogy a Microsoft Flight Simulatorhoz egy régebbi adatbázist használtak, melyben még a hibás szám szerepelt - így született meg az épület, mely a virtuális Melbourne egyik látványossága lett.
Egyelőre nem tudjuk, hogy a fejlesztők kijavítják-e a hibát, de a játékosok már elkezdtek az általuk csak "The Spire" vagy "The Monolith" néven emlegetett épülethez zarándokolni, hogy azt közelebbről is megcsodálhassák pilótafülkéjükből.