A Mass Effect: Legendary Edition legújabb bejelentései megpöckölgették a könnyekkel küszködő játékrajongók nosztalgiakapcsolóit. A trailer berobbanása után a projekt vezetője, Mac Walters mesélt egy kicsit az új kiadásról, ami így, ebben a formájában egy vizuális felpiszkálással és minimális játékmenetbeli felújításokkal érkező remaster, de több is lehetett volna ennél. Az egyik első gondolata a fejlesztőknek az volt, hogy Unreal Engine 4-re viszik az egész trilógiát.
A csapat elkezdett tárgyalni az Epic embereivel, a megbeszélések végül felfedték az ezzel a tervvel járó megkerülhetetlen nehézségeket. A legnagyobb bökkenő a scriptek programozására használt nyelv, a Kismet volt.
"Ez egy vizuális scriptelési nyelv az Unreal 3-ban. A gond az, hogy nincs könnyű megoldás arra, hogy az abban született scripteket átvigyük Unreal 4-re, ami így gyakorlatilag azt jelentette, hogy újra kellett volna alkotnunk az összes jelenetet, sztoripillanatot, mindent az alapoktól. Tudtuk, hogyha ezt a megoldást választjuk, akkor elveszthetjük a trilógia lényegét."
Mivel a Mass Effect trilógia a videojátékos közösség egyik legjobban szeretett sorozata, így érthető, hogy miért nem akarták felpiszkálni az egészet. Ettől függetlenül, azért reméljük, hogy láthatjuk majd Shepardöt és csapatát Unreal Engine 5-tel tündökölni a Mass Effect 5-ben.