Hirdetés

A Marvel's Avengers elhozhatja a képregényrajongók gyerekkori álmát

|

A War Table livestreamben részletesen bemutatták nekünk a Marvel's Avengers kooperatív módját, harcrendszerét, sőt még a főellenséget is megismerhettük végre. A látottak alapján joggal húzódhat mosolyra a szánk.

Hirdetés

Bevallom, mikor még én voltam kissrác, a baráti társaságunkban Conan volt a leginkább menő, így legtöbbször a kimmériai barbár kalandjait játszottuk el a homokozóban vagy a hátsókertben. Olyan képregényeknek köszönhetően azonban, mint a Alfa különszámként megjelent A Monolit bosszúja, vagy később a Pókember, X-Men és Marvel Extra füzetek, kicsit a szuperhősök világába is belekóstoltunk, és olykor Conan ormótlan pallosa helyett Thor pörölyét vagy épp Amerika Kapitány pajzsát forgattuk (igazából apa kalapácsát és egy ócska frizbit, de ez akkor senkit sem érdekelt). Csodás érzés volt szuperhősök bőrébe bújni, és együttes erővel szembeszállni a gonoszokkal, akik általában bokrok és kukák formájában támadtak ránk az udvaron. Nos, amikor tegnap a Marvel's Avengers kooperatív gameplay bemutatóját néztem, szépen lassan ezek az emlékek kúsztak elő, ami cseppet sem véletlen. De ne szaladjunk ennyire előre, elvégre megmutatták nekünk például a Square Enix játékának főgonoszát is.

Hirdetés

Egy Bosszállók nélküli világ

Onnantól fogva, hogy kiderült, nem csak Taskmaster (Kiképző) és Abomination (Förtelem) száll majd szembe hőseinkkel a Marvel's Avengersben, hanem az egész AIM terrorszervezet is ellenlábasként tevékenykedik, eléggé nyilvánvaló volt, hogy ezen gazfickók főnöke sem maradhat ki a buliból. A tegnapi előzetesek pedig végre meg is mutatták őt, kiderült, hogy MODOK valóban a legfőbb rosszfiú szerepét tölti majd be a játékban.

A Marvel's Avengers kreatív rendezője és írója, Shaun Excayg elárulta, hogy a történet középpontjában a Bosszúállók bukása áll: a csapat átlépett egy határt, ennek következtében pedig sok ember megsérült, egyeseket elért a Terrigen hullám (ennek hatására vált belőlük az Embertelenek nevű szupererőkkel rendelkező csoport tagja), sőt Amerika Kapitány is meghalt. A Bosszúállók feloszlottak, és jelenleg gyakorlatilag törvényen kívüliként élnek. A helyükön értelemszerűen nagy űr keletkezett, a narratíváért felelős csapat pedig ezt töltötte ki az AIM nevezetű, magukat kutatóknak beállító, de igazából klasszikus terrorszervezetként működő kompániával.

Ezek a döntések együttesen vezettek MODOK és Ms. Marvel szerepeltetéséhez: mindketten az említett Terrigen hullám hatására alakultak át, csak egyikükből hősnő, a másikból pedig szupergonosz lett. Tulajdonképpen ők ketten képviselik a Bosszúállókkal kapcsolatos két teljesen ellentétes álláspontot: Ms. Marvel, azaz Kamala Khan szerint a Bosszúállók empátiája, embersége és emberi hibái együttesen teszik őket a világ legjobb védelmezőivé, míg MODOK úgy gondolja, ezek csak gyengeségek, a szuperhősök ereje pedig kontrollálhatatlan, ezáltal veszélyes - erről sikerült is meggyőznie a közvéleményt, akik immár minden szuperhumántól, így az Embertelenektől is tartanak. Még szerencse, hogy Kamala Khan ebből semmit sem hisz el, és nyomozni kezd az AIM után. 

Kamala Khan története

Az egyjátékos kampány egyértelműen Ms. Marvelre fókuszál, aki megpróbálja újra egyesíteni a Bosszúállók csapatát. Őt egyébként már jól ismerhetik a keményvonalas képregényrajongók, elvégre immár hét éve a Marvel füzeteinek fontos szereplője, először 2013-ban bukkant fel az akkor futó Captain Marvel sorozat 14. számában. Ő vette át a Ms. Marvel nevet, mikor Carol Danvers átváltott a Marvel Kapitány perszónára - játékból egyébként látványosan hiányzik Danvers karaktere, így én egyáltalán nem lepődnék meg, ha ő lenne majd a megjelenés után érkező első extra hős.

Persze nem csak őt fogjuk irányítani a kampány során, mindegyik Bosszúálló megkapja saját szeletét a történetből. A tegnapi prezentáció során például Thor "Once An Avenger" nevezetű küldetését nézhettük meg, ami végre már a szuperhőscsapat tragikus bukása, az A-Day után játszódik, tulajdonképpen azt mutatja meg, hogyan áll össze a banda ismét, mikor az AIM kimutatja foga fehérjét. 

Thor és az AIM robotnépségének összecsapása remekül prezentálja a harcrendszer alapjait: kis és nagy támadások sorozatát fűzhetjük össze látványos kombókba, illetve minden karakternek vannak egyedi, dedikált mozdulatai is, amelyekre csak ő képes. Skilljeinket különböző képességfákon oldhatjuk fel, impozáns mennyiség áll belőlük rendelkezésre.

Ezek a képességek pedig egyébként nem hasraütés-szerűen születtek, a fejlesztők részletesen tanulmányozták a képregényeket annak érdekében, hogy autentikus játékélményt tehessenek le az asztalra. Minden hős rendelkezik három saját Heroic Move-val (Assault, Ultimate, Support), amelyeket a Heroic Meter névre keresztelt, normál támadásokkal töltődő mérce elhasználásával aktiválhatunk. Az Assault képesség nyilván komoly sebzéseket visz be, a Support mozdulat a társakat segíti, így coop módban lesz igazán hasznos, az Ultimate skill pedig lassan süthető csak, de ezzel az esetek túlnyomó többségében gyakorlatilag az egész képernyőt megtisztíthatjuk az ellenségektől. 

A különféle ritkaságú felszerelések is fontos módosítókkal bírnak, perkekkel pimpelhetőek. Vasember lézereit például gammersugárzással turbózhatjuk fel, ami nem csak extra sebzést biztosít, hanem a tenyereiből előcsapó sugaraknak is zöld árnyalatot kölcsönöz. A vizuális pocaksimi itt még messze nem ér véget, a fejlesztők ugyanis a Marvel Comics 80 éves történetéből merítve temérdek különböző outfitet készítettek el, bőven lesz majd miből válogatni annak érdekében, hogy a játékosok saját hősei ne csak képességeik miatt, hanem küllemükben is eltérőek legyenek - karakterenként több tucat ruháról beszélünk, ezeket pedig mind-mind játékbéli teljesítménnyel oldhatjuk fel.

Egységben az erő

A sztorimisszók (Hero Missionök) mellet négyfős kooperatív küldetésekben (az úgynevezett War Zone-okban) is próbára tehetjük magunkat, ez remek módja lesz a karakterek fejlesztésének és az új felszerelések kifarmolásának. Ez a Marvel's Avengers azon része, ami nekem személy szerint leginkább megemelte a pulzusomat, itt domborodik ki az összefűzhető képességekben rejlő potenciál, és ebben a szegmensben élhetjük át újra azokat a remek gyerekkori pillanatokat, amikor a cikk elején meséltem.

Ismét összeállhatunk régi cimboráinkkal, és az óvodai kalandok helyét átvehetik a PC előtt vagy a kanapén ülve vezényelt közös harcok. A küldetéseket JARVIS, Maria Hill, Hank Pym, vagy épp Nick Fury adja, kellő kitartással pedig az egyes frakciók (például az Embertelenek, és a renegát S.H.I.E.L.D. ügynökök) is egyre jobban kedvelnek minket, új kihívások és árusok nyílnak meg, illetve repülő főhadiszállásunk, a Kiméra is folyamatosan fejlődik.

A játék harcrendszeréért felelős Vince Napoli Thor egyik képességet hozta fel példaként arra, az egyes skillek hogyan hatnak különböző módon az ellenfeleinkre és csapattársainkra (legyenek azok akár játékosok, akár az MI által irányított szuperhősök): a mennydörgés istene nem túl meglepő módon képes villámokat szórni, amelyek értelemszerűen az ellenségeket sebezni fogják, ha viszont egyik társunkat találják el, akkor pajzsot vonnak köré, gyakorlatilag 12 másodpercen keresztül sebezhetetlenné teszik őt.

Az efféle megoldások nagyban színesíthetik a játékmenetet, a képességek kombinálása pedig csak még inkább mélyíti a rendszert. Két hős együttes erővel például pusztító (és meglehetősen látványos) kivégzőmozdulatokat vihet be a legyengített ellenlábasoknak. A hősöket és képességeiket teljesen testreszabhatjuk, a már említett Thorból gond nélkül kreálható például támadókarakter, de akár egy gyógyító is. Felszerelésünket is kedvünk szerint váltogathatjuk minden küldetés előtt, a különböző cuccok pedig ugyebár eltérő extrákkal segítenek bennünket. 

A Marvel's Avengers 2020. szeptember 4-én jelenik meg PC-re, Google Stadiára, valamint PlayStation 4 és Xbox One konzolokra. Év végén érkezik a PlayStation 5-ös és Xbox Series X-es kiadás is, amelyekre ingyen frissíthetnek a jelenlegi generációs konzolok birtokosai, ha még most megveszik a játékot. A megjelenésig persze még bőven lesz idő újabb részleteket is elárulni, a Square Enix pedig már most elárulta, hogy hamarosan leleplezik az első megjelenés után érkező extra karaktert. Ki akar velem fogadni arra, hogy Marvel Kapitány lesz-e az?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)