Véleménynyilvánítás címén, olykor-olykor féktelen vitába bocsátkoznak a platformholderek mivel a Nintendo játékrendszerét nem tekintik vetélytársuknak, kizárásos alapon a Sony-Microsoft vállalatáról beszélünk. Felsővezetőik csendben figyelik, amint a játékiparban szorgoskodó fejlesztők egymás kijelentéseire reagálnak. Christian Allen (egykoron a Bungie csapatát erősítette tapasztalatával) szerint a Killzone 2 problémák nélkül átköltözhetne Xbox 360 rendszerekre, ellenben a Guerrilla Games és a Sony állításaival.
Az érintett konzolok között valójában kevés eltérés található és a Killzone nem rendelkezik semmi olyan játékelemmel, melyet az Xbox 360 képtelen lenne kezelni – mondta Christian Allen. Később hozzátette, a jelenlegi technológia útját kizárólag a kiadók érdekeltségei keresztezik, például egyáltalán nem lenne elképzelhetetlen PlayStation 3-ra átdolgozott Halo 3. Egyes szakemberek könnyedén átlendülnek az exkluzivitás problematikáján, persze annak könnyű, akinek életrajzában ott szerepel a Gears of War 2 és mellette a vezetői producer beosztás. Rod Fergusson finoman fogalmazva fülig beleszerelmesedett a Killzone második epizódjába, habár exkluzivitását nem firtatta.
A legfrissebb „kizárólag XY konzol képes futtatni” kijelentés a tavalyi E3 kiállításon bejelentett Massive Action Game nevéhez kötődik. John Koller (Sony) véleménye szerint egyetlen olyan konzol létezik, melynek processzorerejéből kitelik egyszerre 256 játékost támogatni multiplayer üzemmódban. Sajnos a MAG-ról meglehetősen keveset hallhattunk az utóbbi hónapokban, továbbra is ragaszkodnak 2009-es megjelenéséhez.