Rammus a League of Legends egyik legrégebbi bajnoka, hiszen már a zárt béta verzió óta része a játéknak. Az azóta eltelt években a körülötte lévő karakterek sokat változtak, de az ő képességei nagyrészt maradtak a régiek. Ez annyiban pozitív, hogy a kezdő dzsungeles játékosok számára adott volt egy nagyon könnyen tanulható karakter, de mára azért a Riot főcsapata is fontosnak érezte a páncélos cimbora felfrissítését.
A fejlesztők célja az volt, hogy megtartsák Rammus játékstílusának alappilléreit, és csak ott változtassanak a karakter képességein, ahol feltétlenül szükséges. A Taunt például nagyrészt marad a régi, de a Cooldown idő minden rangon változik, és az ellenséges bajnokokra mért hatása 1,25-2,25-ről 1-2 másodpercre fog csökkeni. Erre leginkább azért van szükség, mert az Ultimate képessége teljesen átalakul.
Rammus Soaring Slamjével belecsapódhatunk az ellenfelek közé. Ekkor az adott területen rengéseket generálunk, melyek folyamatosan sebzik majd az ott álló rosszarcokat. Ha az R-t pörgés közben nyomtuk meg, akkor becsapódáskor fel is dobja az ellenfeleinket.
Ezen változtatások egyike sincs még kőbe vésve, és egyelőre az sem biztos, hogy mikor próbálhatjuk ki őket. Az tuti, hogy a következő frissítésbe ezek már nem férnek bele, de nem lennénk meglepve, ha az azt követő csomagban már egy új Rammust köszönthetnénk.