Hirdetés

A League of Legends karakterei teljesen megváltoztatják majd a verekedős játékok világát?

|

A Project L lehet majd az a játék, ami olyan megújulást hoz a verekedős játékok műfajába, mint ahogy a League of Legends tette ezt a MOBA-val.

Hirdetés

Már 2019 óta tudjuk, hogy a Riot Games egyik csapata dolgozik egy League of Legends karaktereket és helyszíneket használó verekedős játékon. Az azóta eltelt négy évben hébe-hóba érkezett egy-egy videó, hogy ne felejtsük el a Project L létezését, de a nagy bemutatók még mindig elmaradtak.

Egészen mostanáig, amikor is az FG (Fighting Game) műfaj legnagyobbjai sorra töltötték fel első benyomásaikat, mechanikai magyarázó videóikat és meccseiket a YouTube-ra. Minden, amit ezekből tanultunk egy irányba mutat: a Project L az apró FGC-t (Fighting Game Community) hamarosan több milliósra fogja növeszteni.

Hirdetés

A Project L a műfaj legjobban várt játéka, egy nagyon egyszerű oknál fogva. Amikor ezeket a sorokat írom, jelenleg nincs könnyen ajánlható, ingyenesen játszható FG a piacon. Akad egy-egy fura próbálkozás, de vagy a netkód csapnivaló, vagy fura elemekre épül a harcrendszer, vagy csak egy túllihegett demóról van szó. Prémium minőségű, ingyenes játék jelenleg nem létezik, így nagyon nehéz olyan kompetitív játékosokat megszólítani, akik F2P e-sport címeken nevelkedtek. Ez, és a műfaj komplexitása sokakat elriaszt a virtuális bunyózástól.

A Project L mindkét fájdalmas pontra gyógyír. Mivel egy Riot Games címről van szó, így természetesen F2P játékról beszélünk, az irányítás komplexitását pedig az alkotók alaposan levasalták. Nem kell attól tartania senkinek, hogy teljeskörös mozgásokat kell összekombózni egy erősebb ölelés végrehajtásához: a Project L a Power Rangers: Battle for the Grid egyszerű, de elegáns megoldásával működik. Irány + Special Attack gomb, és már repülnek is a tűzlabdák, pattognak a teleportálások, látványos ökölcsapások.

A karaktereket persze mindenki imádni fogja, hiszen a League of Legends jól ismert hősei kerülnek az aréna közepébe.

Ahri, Ekko és a többiek sosem néztek ki ilyen jól: a gyönyörű művészeti anyagokból végre nagyfelbontású karaktermodellek születnek, akik különleges támadásaikkal, lövedékeikkel és varázslataikkal uralják a képernyőt.

A hivatalos weboldal tanúsága szerint 14 karakterrel indítja majd karrierjét a Project L, de egyelőre a tesztelők csak Ahrit, Dariust és Ekkot próbálhatták ki. Korábbi videós anyagokból tudjuk, hogy Katarina, Jinx és Illaoi is a kezdőfelhozatal részét képezik, így 8 kérdőjel marad a megjelenésre.

A karaktereket a műfajtól megszokott séma szerint irányíthatjuk majd. Az iránygombok mellett lesz egy könnyed, közepes és erős ütés gomb, illetve egy assist és két special. A specialök kifejezetten arra szolgálnak, hogy a karakter különleges képességeit durrogtassuk el velük, és hogy melyik spéci mozdulat jön elő, azt egy iránygombbal tudjuk befolyásolni. Az "assist" adja majd a játékmenet extráját, azzal ugyanis behívhatunk majd egy második szereplőt, hogy vagy kisegítse az első karakterünket, vagy leváltsa azt.

A Project L tehát 2v2-es FG lesz, és nem csak azért mert 2 karaktert kell csatába vinnünk. Lehetőségünk lesz ugyanis tényleges 2v2-t játszani, ahol egyik karaktert irányítjuk mi, a másikat egy haverunk. Ha elég magabiztosnak érezzük magunkat, akkor akár 1v2-ben is harcolhatunk majd, de persze 1v1 felállásra is lesz lehetőség, tehát 1-1 játékos menedzsel majd két-két hőst.

Az alábbi felvételben láthattok egy teljes, 2v2 meccset a Riot fejlesztőitől:

A játékmechanikák meglehetősen egyszerűek, legalábbis első látásra. Minden karakter más assist képességekkel rendelkezik, minden párosra egyedi módosítókat aggathatunk majd, és mindenkinek 3 különböző erőforrást kell majd beosztania, miközben ki kell tanulnia, mikor ugorjon vissza Ekkóval az időben, vagy hogyan pozícionálja Jinx aknáit. Az egyes, részletes mechanikákról egyébként az FGC legismertebb tartalomgyártója, Maximilian Dood hozott egy részletes beszámolót.

Egy kirobbanó és pörgős játékrendszert használ a Project L, de nem eszetlen gombnyomogatásról lesz itt szó.

A játék fejlesztéséért az a Tom és Tony Cannon felelnek, akiknek kulcsfontosságú szerepük volt az EVO versenysorozat megszületésében, és akiknek köszönhetjük a modern verekedős címekhez használt rollback netcode-ot is. A srácok legendának számítanak a műfajban, és most minden tapasztalatukat belepakolják a Project L tökéletesítésébe.

Ezért is tart a játék befejezése ilyen sokáig. A páros hibátlan élményt szeretne a piacra dobni, és az addig tartó út hosszú lesz és rögös. Az idei EVO (az EVO az FG műfaj legnagyobb éves versenysorozata) lesz az első alkalom, hogy a Riot Games falain kívül bárki játszhat majd a Project L-el, de publikus bétáról még mindig nincs hír, ahogy megjelenési dátumról sem. A játék még rendes címet sem kapott.

Nem fogunk egyhamar játszani a Project L-el, de a hatása már így is érezhető a műfaj közösségén. A Mortal Kombat 1, Tekken 8 és a Street Fighter 6 hármasának kereszttüzében mindenki a Project L érkezésére készül. A közösség érzi, hogy ez lehet az a játék, ami globális népszerűséget hozhat majd a műfajnak, így nem is hibáztatjuk a Canon tesókat, hogy addig csúsztatják a projektet, amíg csak kell. Szinte mindegy mikor érkezik majd a League of Legends verekedős játék: így is úgy is hatalmasat fog szólni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)