A játékipar legújabb szenzációja egyértelműen a Baldur's Gate 3, amely a Divinity: Original Sin 1-2-t is jegyző Larian Studios újdonsága. A hosszú Early Access-időszak után pár nappal ezelőtt teljes játékká avanzsált körökre osztott RPG-re rá vannak pörögve a játékosok Steamen, és rengetegen várják a szeptember elején érkező PS5-ös változatot is, szóval elégedett lehet a fejlesztőcsapat.
Bár az alapjáték is olyan masszív, hogy irgalmatlan mennyiségű játékidőt, 75-100 órát simán bele lehet pakolni (nem is beszélve a többszöri újrajátszásról, hiszen számos változó van a játék során), egy interjúban természetesen máris felmerült a kiegészítő lehetősége.
A PC Gamer beszélgetett el a Larian Studios vezetőjével, Swen Vinckével, és az a kérdés sem maradhatott ki, hogy a stúdió tervez-e kiegészítőt a Baldur's Gate 3-hoz. Vincke szerint jelenleg nem dolgoznak egyetlen kiegészítőn vagy DLC-sem, méghozzá jó okkal, ugyanis nagyon nehéz lenne egy olyan kaland összehozása, amely a játékosokat a 12. szinttől a 20-ig vezeti, mivel a D&D-ben ezeknél már isteni erőkkel rendelkeznek a játékosok, mint például az asztrális kivetülés, a jövőbelátás, az egyetlen szóval való gyilkolás vagy éppen a bármit lehetővé tevő kívánság.
"A 12-20. szintű kalandoknál máshogy kell megközelíteni a dolgokat, például az antagonisták esetében, akikhez rengeteg fejlődés szükséges, hogy elbánhass velük. Ami a fejlesztési erőfeszítéseket tekintve sokkal több lenne, mint egy kiegészítő. Sok D&D kaland pont emiatt 12 szint alatti. Szóval ez könnyű munkának hangzik, amíg el nem kezdesz belegondolni, és rájössz, hogy nem is olyan egyszerű, mint ahogyan azt az ember elképzeli."
Vincke hozzátette azt is, hogy egy kiegészítőnek figyelembe kellene vennie az alapkjáték során meghozott különböző döntéseket is, a fejlesztés befejezésére pedig nagyon sokáig kellene várniuk a játékosoknak. Persze az, hogy most nem dolgoznak rajta, nem jelenti azt, hogy nem is fognak:
"Tudom, hogy mit akarunk elérni, és a csapat is tudja, hogy merre tartunk. Majd meglátjuk, hogy ez hova vezet. A múltban megtanultam, hogy óvatosnak kell lenned, ha be kell jelentened dolgokat, mielőtt készen lennének, mert néha le kell mondanod őket, ha nem működnek. Ha dolgozunk egy kiegészítőn és kiderül, hogy unalmas, akkor lehet, hogy abbahagyjuk a munkát. Mert ha olyasmin dolgoznánk tovább, ami unalmas, akkor el kellene adnunk nektek, és akkor azt kellene mondanunk, hogy 'itt egy unalmas dolog, és azt akarjuk, hogy megvegyétek'. Ez nem lenne jó. Szóval kell a szabadság, hogy kísérletezhessünk és csináljuk a saját dolgainkat. Aztán amikor készen állunk arra, hogy bejelentsük, akkor be fogjuk jelenteni".
Ami a modderek által készített bővítéseket illeti, Vincke nem részletezte a modeszközökkel kapcsolatos terveiket, de elmondta, hogy a modtámogatás drámaian javulni fog a PlayStation 5-ös verzió megjelenése után, szóval ezzel kapcsolatban szeptemberben okosabbak leszünk.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!