Hirdetés

A Larian alapítója szerint a Baldur's Gate 3 nem az új mérce, mert a játékipar nem így működik

|

Egyes fejlesztők attól tartanak, hogy a stúdió által felállított magas színvonal lesz ezentúl az alapelvárás, erről mondta most el a véleményét Swen Vincke.

Hirdetés

Nemrég jelent meg a Baldur's Gate 3, amelynek népszerűsége hamar magasra ugrott a Steamen, azóta is kirobbanthatatlan az áruház top 10-es listájáról. A szeptember 6-ra kitűzött PlayStation 5-ös verziót is nagyon várják már a konzoltulajok, többen rendelték elő, mint a Marvel's Spider-Man 2-t. Még a szerepjátékot fejlesztő Larian Studios sem számított arra, hogy ekkora siker lesz a kultikus RPG folytatása, viszont ha már így alakult, nyilván örülnek neki, és a maradék hibák javítása után a megérdemelt pihenésüket töltik.

Hogy miért szólt ekkorát a Baldur's Gate 3, annak külön cikket szenteltünk, amiben arra is kitértünk, hogy a játékipar hogyan reagált erre, és bizony nem mindenki pozitívan: akadnak olyan fejlesztők, akik attól tartanak, hogy a Larian ezzel a projekttel olyan standardot állított fel, amit más stúdiók képtelenek lesznek megugrani a korlátozott lehetőségeik és a kiadók miatt, viszont a játékosok ezt fogják tekinteni mércének a jövőbeli szerepjátékok esetében.

Hirdetés

A PC Gamer pár napja interjút készített a Lariant alapító Swen Vinckével, ennek során szóba került a standarddal kapcsolatos vita is. Vincke egyetértett azzal, hogy a Baldur's Gate 3 csak bizonyos körülmények között tudott létrejönni, ugyanakkor megkérdőjelezte a fogalom jelentőségét: 

"A problémám a standard kifejezés használatával van. Ez a videojátékok világa, a standardok minden nap változnak. A dolgokat újra feltalálják. Állandóan új dolgok jelennek meg. Amikor én kezdtem az iparban, az Assassin's Creed jelentette az új mércét. Vége volt - senki sem tudott olyan játékokat készíteni, túl nagy volt a költségvetés, ez volt a jövő, mindenkinek konszolidálódnia kellett, bla-bla-bla-bla. Ez nem valósult meg. A videojátékokban még mindig rengeteg szabad tér van a kreativitásra, amit felfedezhetünk".

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Vincke furcsának találja, hogy a nagyobb stúdiók fejlesztői aggódnak a határok feszegetése miatt, és rámutatott a technológiai fejlődés által lehetővé tett új kreatív lehetőségekre. Ami az RPG-ket illeti, megjegyezte, hogy nem kell olyan nagy volumenű játék ahhoz, mint a Baldur's Gate 3, hogy megváltozzon a műfaj, ezt egy indie játék is simán el tudta érni nem is olyan régen: 

"A Disco Elysium egy kis csapattal menet közben emelte magasabbra a lécet, nemigaz? Egy teljesen más mércét hoztak létre. Annyi játék van, ami megváltoztatja a standardokat, hogy már nincsenek is standardok. De szerintem mindig törekedni kell a fejlődésre, különösen ebben a médiumban, ami abban az értelemben különbözik más médiumoktól, hogy a technológiai fejlődés mindig is nagy része volt. Mindig is volt innováció, ugyanakkor nincs szükség masszív technológiai fejlődésre ahhoz, hogy valami őrültséget, menőt és mást csináljunk, mint amit eddig bárki más csinált."

Ti mit gondoltok minderről?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)