Biztosan előfordult már veletek is, hogy azért hagytatok félbe (legalább egy napra) egy single player játékot, mert sokadjára sem sikerült lenyomni egy bossharcot. Tökéletes példa a Dark Souls széria, aki találkozott már bármelyik résszel, tudja, miről beszélünk.
Persze valahol épp az a célja ezeknek a harcoknak, hogy rendkívül nehezek és taktikusak legyenek, napokig egy ellenféllel küzdeni egy kicsit sem szórakoztató. Ezt a Sony is pontosan tudja, ezért is jegyeztettek be egy új szabadalmat, amely az ilyen helyzeteken kíván segíteni.
Az új technológia képes megtanulni, hogy a játékosnak milyen a stratégiája, az eszközhasználata, sőt, azt is figyeli, hogy a karakter, akit nem sikerül legyőzni, hogyan harcol. Egy idő után a mesterséges intelligencia elkezdi átalakítani az ellenfél harcrendszerét vagy akár a védekezését, hogy a játékos könnyebben áttörhessen rajta.
A technika azonban nem csak könnyíteni tud a játékon, azt nehezebbé is teheti, ha úgy érzékeli, hogy a játékos túl gyorsan halad át a feladatokon. Ebben az esetben, ha a módosítások után is jól teljesít, jutalmakhoz juthat az, akin nem tud kifogni a rendszer.
Nektek melyik boss okozott utoljára fejtörést? Mennyi idő volt végül legyőzni?