Sokan már joggal érezhetik úgy, hogy roguelike játékokkal van tele a padlás, hiszen az utóbbi években tényleg számos fejlesztőcsapat nyúlt ehhez a műfajhoz, és néhány ügyesen is vette az akadályokat. Közéjük tartozik a Housemarque is, hiszen a srácok egy kihívásokkal teli, de szórakoztató kalandot szállítottuk le a Returnal képében, ami a GameStar szerkesztőségének több tagját is sikeresen lenyűgözte, de a külföldi kollégák közül is sokan elégedettek voltak azzal, amit láttak.
Persze a játék nem tökéletes, és sokak számára elég fájó pont, hogy egy-egy menet közben nem igazán lehet hosszabb szünetet tartani, mivel gyakorlatilag nincs arra lehetőség, hogy elmentsük haladásunkat ilyen esetekben. Az egyetlen jó megoldás az lehet, ha az egész konzolt pihenőre küldjük, de ez nyilván nem túl kézenfekvő megoldás. Habár egy roguelike alkotásban elég ritkák az ilyen jellegű funkciók, azért akadnak már olyan címek, amelyek megengedik hogy szünetet iktassunk egy menet kellős közepén is.
Valószínűleg a hardcore réteg csak nevet azokon, akik mentési lehetőséget szeretnének látni a Housemarque játékában, de úgy tűnik, hogy a Returnal fejlesztői más állásponton vannak. A csapat ugyanis arról írt a Twitteren, hogy meghallották a közösséget, és ugyan új bejelentéssel nem készültek, de arra biztatták a játékosokat, hogy pörgessék tovább a kalandot, és élvezzék a kihívásokat úgy, ahogy tudják.
We hear the community and we love you all. Nothing to announce now, but keep playing and enjoying the challenge as you can!#Returnal #PS5
— Housemarque (@Housemarque) April 30, 2021
https://t.co/WA1tPzY1hZ
A fenti bejegyzésből pedig arra lehet következtetni, hogy egy későbbi patchcsel talán a menet közbeni mentés lehetősége is bekerülhet a játékba. Ti igényeltek ilyen funkciót?