A francia Nadeo 2003-ban indította útjára a kreatív pályaépítést és a szédítő száguldást ötvöző TrackMania sorozatot, melynek mindenkori rekordjait a TrackMania Exchange (TMX) nevű weboldalon tartják nyilván. Az eredmények körül az utóbbi időben nagyobbacska botrány bontakozott ki, miután egyértelművé vált, hogy a TrackMania United Forever több lenyűgöző pályacsúcsa is a játék lassításával született meg.
A csalást a Wirtual és a Donadigo nevű játékosok szúrták ki, méghozzá a rekorderek által beküldött visszajátszások alapján. Ahhoz, hogy valaki felkerülhessen a TMX toplistájára, egy ún. replay fájlt kell feltöltenie, ami az inputokat is részletesen tartalmazza. Donadigo létrehozott egy szoftvert, ami képes "élőben" megjeleníteni ezeket az inputokat, így láthatóvá válik, hogy a játékos mikor milyen gombot nyomott le a verseny során.
A készítőt korábban arra kérték, hogy az eszköz segítségével mutassa be a TOP20-ban jegyzett speedrunner, Riolu futamát is. A szoftver azonban furcsa eredményeket hozott, az inputok elsőre teljesen hibásnak tűntek. Donadigo és Wirtual vizsgálata viszont kimutatta, hogy a bevitelt figyelő szoftverrel semmi gond sincs, így a játék lassítására kezdtek gyanakodni, mivel volt már rá példa, hogy valaki ezzel bukott le.
Az igazi nyomozás csak ezt követően indult, amiről a srácok egy 20 perces YouTube-dokut, és egy részletes technikai elemzést is megosztottak. Ezekből kiderül, hogy a gyanú miatt összevetették Riolu beküldött visszajátszásait az élő streamjeivel, és az előbbiek esetében természetellenesen sok másodpercenkénti inputot rögzítettek, ami egyértelműen a lassításra utalt. Ezzel azonban nem volt vége, mivel egy másik, Techno nevű játékosnál is ugyanezt tapasztalták.
Riolu ugyan nem ismerte be a csalást, Techno viszont igen. A bűnbánóbb rekorder azt is elmondta, hogy alkalmanként 40-80%-os sebességgel tolta a futamokat, s a legszebb az egészben, hogy mindezt a Rioluval fennálló rivalizálással indokolta. A botrány miatt végül mások jelentkeztek Donadigónál és Wirtualnal, hogy elismerjék a lassítással született eredményeiket.
Az ügyet részletező jelentésükben a srácok eddig 7 játékosról (techno, Lanz, riolu, william_h_bonney, Vins, Neko, arti_show) állítják határozottan, hogy külső szoftver segítségével lassítottak a TrackManián, amit egész eddig sikeresen takargattak a normál sebességen rögzített replay fájlok jótékony homályával.