Azt már régóta tudjuk, hogy Jane McGonigal, ez a nagyon helyes gamer-kutató/ játékkitaláló hölgy jobbá teszi a világot játékokkal. Azonban sajnos azt is tudjuk, hogy a játékok, illetve a "játszás" maga bizony sok-sok ekézést szokott kapni a világ hozzá nem értő sajtótermékeitől, döntéshozóitól vagy az egyszerű, de a gaminghez nem értő emberektől.
Védekezésképpen eddig is sokmindent igyekeztünk elmondani, most azonban mindezt szépen összeszedve, egy ügyes infografikában kapjuk meg - ajánlom mindenki szíves figyelmébe. Ez ugyanis arról szól, hogy "Gaming is good for you!", azaz a játék jót tesz Neked - ugye, hogy mi ezt már rég tudtuk?
Lássuk tehát, mik is a főbb érvek:
A virtuális valóság megégett tengerészgyalogosok fájdalmát 25%-ban csillapította.
A virtuális valóság segít a pókfóbiásoknak leküzdeni betegségüket. Ugyanígy léteznek szerencsejáték szenvedélyről, és piszkos fürdőszobák iránti fóbiáról leszoktató játékok is.
A játékosok 65%-a úgy játszik, hogy egy barátja is jelen van: a videójáték segít az emberi kapcsolatokban.
A házaspárok 76%-a szerint a közös mmo-zás (WoW-ozás) jót tett a kapcsolatnak.
A videójátékok kedvezően befolyásolják, illetve növelik az olvasási képességeket, főleg igen fiataloknál.
A Fortune 500 cégek közül (ezek a világ legnagyobb cégei) több, mint 100 használ videójátékokat továbbképzési vagy tréning célokra.
A Galaxy Zoo játék segítségével az első évben 50 millió valódi csillagot és Galaxist katalogizáltak be a játékosok segítségével.
Az Eterna és a Foldit biokémiai fejtörő-játékok amelyek segítségével a tudósok könnyebben megérthetik a genetika működését.
Halo és Call of Duty játékosok 30-50%-al jobban képesek felismerni részleteket egy nagy összevisszaságban és jobban képesek az eseményeket irányítani.
Azok a gyerekek, akik három hónapon át naponta 30 percig Tetriseztek vastagabb agykéreggel rendelkeztek a kísérlet után - az agykéreg felel a koordinációért és a vizuális információkért.
A Wii Fit és a Kinect Fitness növeli az állóképességet és segít a szívnek.
Az akciójátékok élesítik a látást és kiválóan gyógyítják az Amplybiát, a "lusta szem" betegséget, Egy óra akciójáték 400 órányi tapaszviselésnek felel meg.
Azok a sebészek, akik sokat játszanak, 27 százalékkal effektívebben műtenek és 37 százalékkal kevesebb hibát követnek el.
Azonban FIGYELEM! Nagyon fontos!
Mint ahogy nagyon sok egyéb hatás esetében, a gaming is, ha túlzásba visszük, akkor nem tesz jót. Ma már sok helyen használják a játékokat szellemi és fizikai betegségek gyógyítására, nevelésre, oktatásra, rehabilitációra. Azonban felmérések szerint heti 21 óránál KEVESEBB játék van csak jó hatással az emberre, ennél több játék egyre gyengébb hatással van, majd hamarosan rossz hatásúvá válik - tehát ha heti 21 óránál többet játszunk, minél több az idő túllépése, annál rosszabb a játékok hatása a szervezetre. Ezt se feledjük: Módjával fogyasztani = jót tesz! Túlzásba vinni = káros!
Ajánlom mindenki figyelmébe a galériában látható infografikát - tanulságos!
Ti mit gondoltok minderről?