A franchise-t elindító 1994-es Jagged Alliance nem volt rossz, de az öt évvel később megjelent Jagged Alliance 2 minden tekintetben rálicitált és a taktikai játékok műfajának egyik kiválósága lett. Az azt készítő Sir-Tech azonban csődbe ment, és azóta lényegében minden egyes próbálkozás kudarcba fulladt, amikor egy másik stúdió próbálta meg megragadni a széria esszenciáját. A legutóbbi, 2018-ban megjelent Jagged Alliance: Rage!-dzsel aztán elértük a mélypontot.
Az évek óta tartó szünetet és remélhetőleg a minőséget érintő átkot a Jagged Alliance 3 törheti meg, amelyen a Tropico szérián és a Surviving Marson edződött Haemimont dolgozik, akik bevallásuk szerint megszállott rajongói a JA-nak, a THQ Nordic támogatásával pedig maradandót alkothatnak.
Az elődök mellett az XCOM szériából is merítő Jagged Alliance 3 játékmenetét már tavaly nyáron megmutatta nekünk a fejlesztőcsapat, azzal kapcsolatban viszont még nem meséltek bővebben, hogy az új rész pontosan miben mutat többet és mást az eddigi epizódoknál. A készítők szerint nem egyszerű megfelelni a rajongóknak, hiszen egyszerre szeretnék azt, hogy a játékkal hasonló érzés legyen játszani, mint a korábbiakal, mégis tudjon felmutatni újításokat, változtatásokat.
A Haemimont azonban nem ijedt meg a feladattól, és annak érdekében, hogy mindkét igénynek eleget tegyenek, ahhoz fordultak, akinél kevesen ismerik jobban a Jagged Alliance lényegét: a fejlesztést a JA dizájnere és koncepciójának kitalálója, Ian Currie segíti már az első naptól kezdve. Az alábbi videóban Currie és a csapat tagjai mesélnek róla, hogy a Jagged Alliance 3 miképpen marad hű a széria főbb elemeihez, és hogyan tud ennek ellenére mégis különleges lenni.
A Jagged Alliance 3 PC-re (Steam) készül és valamikor 2023-ban fog megjelenni. Ti várjátok?