Örök példának ott van a Radiohead, akik az In Rainbows lemezt ingyen letölthetővé tették, a rajongókra bízva, hogy mennyit fizetnek érte. Rengetegen - természetesen az összes kiadó is - bukásukat jósolta, de épp ellenkezőleg történt: igenis fizettek a rajongók a lemezért, és így a díszdobozos, extrákkal ellátott kiadás is sikeres lett.
Paulo Coelho, a világszerte sikeres író is rádöbbent az Internet adta lehetőségekre. Meggyőződése, hogy a könyvkiadás nem fog az újságokkal, vagy a zenekiadókkal együtt meghalni, egyszerűen a műfaj jellege miatt. Aki könyvet akar olvasni, az nem monitoron fogja ezt tenni - vagy legalábbis nem egészen. Tapasztalatai szerint egyetlen csak interneten publikált könyvére egyáltalán nem érkezett visszajelzés - sem pozitív, sem negatív -, holott 5 hónap alatt több, mint egymillióan töltötték le. Az olvasás tehát még egy ideig megmarad régi formájában, ami nem feltétlenül baj.