Mint minden nagy szabású projekt, a Halo is keresztülment néhány áttervezésen a koncepciójától a kivitelezéséig. Eredetileg egy RTS-ként indult, amiből TPS lett, és abból végül kaptunk egy FPS-t.
Az idáig vezető úton rengeteg tartalmat vágtak ki a játékból, melyeket a 343 Industries most segít helyreállítani a Digsite modder csapat tagjainak. A srácok minden dokumentációt, félredobott textúrát, és kósza szörnymodellt előástak, hogy új kiegészítéseket rakhassanak össze a Halo: THe Master Chief Collectiönhöz.
A legkönnyebb dolguk talán az Indoor nevű pályával volt. Ez a helyszín a Gearbox Software munkája, akik a PC-s port fejlesztésekor megalkottak egy rakás egyedi textúrát, melyek aztán sosem kerültek felhasználásra. Az Indoor dokumentációiból és meglévő elemeiből összeraktak egy új többjátékos pályát, és Undergroundnak keresztelték el.
A Dusk című helyszínnel már több probléma volt: a pálya eleve egy sokkal kezdetlegesebb állapotig jutott, kevesebb elem készült hozzá, és befejezni azt egy méretes projektté vált. A srácok ezért is kerestek külső inspirációt, amit meg is találtak a Call of Duty Rust pályájában, de felhasználtak egy rakat elemet a Halo Guilty című helyszínéből is.
Ami még ennél is nagyobb meglepetés, hogy a srácok a teljes, 1999-es Macworld sandbox helyreállításán is dolgoznak. Ez egy demó helyszín volt, amit arra használtak, hogy bemutassák rajta az akkor még Mac-exkluzív Marathon-folytatás játékmenetét. A sandbox struktúrája nem volt kompatibilis a Halo: CE motorjával, így rengeteg melóba került, mire futtathatóvá vált, de végül ezt is sikerült megoldania a csapatnak.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Fegyverek, járművek és szörnyek is visszatalálnak majd a Haloba, melyek egyenesen a Halo RTS korszakából érkeznek. Egy rakat fel nem használt lényt dobott kukába a Bungie annak idején, melyeket a 343 segítségével most a Digsite apránként fog visszahozni.
A rengeteg régi-új tartalom DLC csomagokban lesz majd elérhető a Steam Workshopon keresztül. Akit érdekel részletes leírás minden egyes előásott apróságról, annak erre tessék.