Noha érzékelhetően veszített húzóerejéből a Halo brand Xbox 360-as fénykora óta, még mindig egyike a Microsoft legfontosabb franchise-ainak. Nem véletlenül időzítik a Halo Infinite rajtját az Xbox Series X megjelenéséhez, ugyanis utoljára a legelső Xbox debütálását kísérte egy Halo (történetesen a legelső, vagyis a Halo: Combat Evolved) bemutatkozása. Ennek pedig nem csak szimbolikus értéke van, mivel a 343 Industries úgy tervezte meg Master Chief legújabb kalandját, hogy az a következő tíz év Halóit összefogó platform alapját képezze.
Chris Lee stúdióvezető az amerikai IGN-nek elárulta, hogy elképzelésük szerint a Halo Infinite fokozatosan növekedni fog az előttünk álló évtized folyamán, ahogy újabb történetekkel gyarapodik majd és különféle technikai fejlesztéseken esik át. Ugyanakkor leszögezte, hogy ennek semmi köze a live service formátumhoz (lásd: Anthem, Destiny, The Division stb.), inkább a Master Chief Collectionhöz lehet hasonlítani, amiben majdnem minden játékot egyetlen név ernyője alatt gyűjtöttek össze. Idővel pedig ugyanúgy technikai fejlesztéseknek vetik majd alá, utóbbira példaként hozta, hogy az Infinite rajtja után érkezik majd a valós idejű sugárkövetést tartalmazó update.