Ugyan már az idei év végére vártuk a Valve legújabb hardveres kísérletét, a Steam Decket, a hordozható gamer PC megjelenése végül februárra csúszott. Ezzel kapcsolatban viszont a cég nemrég egy interjúban elárulta a PC Gamernek, hogy a csúsztatott rajt a megalósulása felé jó úton haladnak, és tartják a kigondolt ütemtervet.
A kézbe vehető masina kapcsán viszont szoftveres újdonságokkal is készülnek, egész pontosan a Valve korábbi, saját kiadású játékaikhoz készül frissítésekkel, amiknek hála jobb élményt nyújthatnak Steam Decken.
Erről a Valve dizájnereként dolgozó Greg Coomer mesélt, kiemelve, hogy az első fecske, a Dota 2-höz kiadott patch már meg is érkezett, benne egy négyfős kooperatív móddal és kontrollertámogatással. Emellett kiemelte, hogy a Counter-Strike: Global Offensive csapata is "megint csiszol rajta egy kört és dizájn szempontból figyelmet szentel" a játék kezelőfelületének, beleértve például a körcikkes menüket, hogy kontrollerrel jobban működjenek. Szintén a menük és a hasonló kiegészítő elemek vannak a középpontban a Half-Life széria kapcsán, Coomer szerint:
"Ugyan a Half-Life játékok központi élménye elég jól kiforrott kontrollerrel is, sok minden, ami az élményt körülveszi, vagy kimaradt, vagy nem hozták fel ugyanarra a szintre az idő múlásával."
Így idővel mindegyik Half-Life epizód (kivéve feltételezhetően a VR-ra kitalált Alyxet) kap majd egy-egy frissítést, hogy tényleg jó élmény legyen kontrollerrel - például egy Steam Decken - végigjátszani őket.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A Valve munkatársa kiemelte, hogy például a Portal játékok már most jól működnek kontrollerrel - hiszen anno konzolokra is megjelentek - de később más játékok, például a Left 4 Dead 2 is kaphat a CS: GO-hoz vagy a HL játékokhoz hasonló patchet.
"Azt gondolom, szeretnénk átnézni az egész Valve katalógust, hogy meggyőződjünk róla, minden jól fut a Decken"
- mondta Coomer.
A Steam Deck fejlesztői példányai persze már egy ideje ott vannak a külső stúdióknál, így például a CD Projekt RED és az Epic is azon dolgozik, hogy minél több játék jól futhasson majd az új hardveren és annak szoftverét és különleges kezelőfelületét is támogathassa.