A 2012-ben megjelent Guild Wars 2 DirectX 9-támogatással lépett a piacra, akárcsak kora mindegyik játéka. Ez pedig az elmúlt években komolyan megkötötte az alkotói kezeit. James Fulop és csapata keményen dolgoznak azon, hogy a régi technológiák korlátait most végre maguk mögött hagyhassák.
A hivatalos oldalon felbukkant hosszas posztban Fulop (az ArenaNet vezető fejlesztője) elárulta, hogy a kliensüket végre átköltöztetik DirectX 11-re.
A DirectX 11-támogatás rengeteget javíthat a játék látványvilágán, de elsődlegesen a teljesítmény volt a lényeg.
"Azt szeretnénk, ha a játékosaink akkora framerate-tel játszhatnának, amekkorával csak lehetséges. Ezt néha meggátolja az, hogy a játéknak várnia kell bizonyos renderelési folyamatok befejezésére."
Az újabb megoldás persze nem csak ebben segíthet: az End of Dragons kiegészítővel az ArenaNet meg is szeretné szépíteni a játékát, ami nem lenne lehetséges a DX9 alatt.
"A Guild Wars 2 már 9 éves, de néhány DX11-függő újdonság beépítésével megszépülhet. Az átállás DX11-re az első lépés a csilivili újdonságok felé."
Nyilván ilyenkor előjön a kérdés, hogy ha már úgyis frissít a csapat, akkor miért nem a DX12 vagy a Vulkan volt a cél. Fulop erre is választ adott.
"Így támogathatunk operációs rendszerekét a Vistáig visszamenőleg, míg a Vulkan támogatása a Windows 7-nél, a DX12 támogatása pedig a Windows 10-nél kezdődik. A grafikát illetően a DX11 bőven elég új eszközt ad a kezünkbe, amikkel a fejlesztőink évekig eljátszhatnak. Ennél több újdonság csak a plafonig lőné fel a tesztelési szükségelteinket miközben nagyon kevés megfogható előnyt kínálna."
A DX11-támogatását ma, azaz szeptember 21-én kezdte el tesztelni az ArenaNet. A részvételhez semmit nem kell tennetek azon felül, hogy a kliensben bekapcsoljátok a vonatkozó opciót.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!