Nagyot fordult pár év alatt a világ, nem olyan régen még az számított radikális lépésnek egy konzolgyártó részéről, ha saját fejlesztésű címeit késleltetve vagy azonnal PC-re is kiadta, most meg egyre nagyobb számban bukkannak fel házon belül készült játékaik rivális konzolokon is. Ebben a Microsoft jár az élen, de a Sony is ott lépdel már a nyomában, még ha nem is feltétlenül ugyanazon okok miatt.
A PlayStation gyártója egy ideje már Xboxra is kiadja az MLB The Show széria évente megjelenő epizódjait, a LEGO Horizon Adventuresszel pedig fennállása óta először veti meg a lábát a Nintendo egy konzolján, jelen esetben a Switchen.
Az év vége felé, az ünnepi szezonban érkező akció-kaland multiplatform jellege készületlenül érte az exkluzívjaikat foggal-körömmel védelmező hardcore PlayStation-rajongókat, akik arra tippeltek, hogy talán a dán játékgyár elvárása állhat a háttérben. A Guerrilla Games és a Studio Gobo koprodukciójában készülő kockásított Horizon esetében azonban másról van szó. James Windeler narratíváért felelős vezető a VGC-nek azzal magyarázta a döntést, hogy a LEGO Horizon Adventures Switch-változatának elkészítése egyedi lehetőség volt a csapat számára, és a Nintendo konzolja kiválóan illeszkedik a játékkal kapcsolatos terveikhez.
Röviden és tömören azt akarták, hogy a játék mindenkihez szóljon, a Switch pedig olyan platform, amin keresztül még nagyobb közönséget érhetnek el.
E célkitűzés szellemében Aloy új, kooperatívan is játszható (Varl a másik karakter) kalandját egyszerűsített irányítás (elég lesz egyetlen joy con a vezérléshez), a franchise-ra által érintett komolyabb témák hanyagolása, valamint a klasszikus LEGO-humor jellemzi. Fontos szerepet kap továbbá a testreszabás lehetősége, ami éppúgy kiterjed a két említett karakterre, mint a központi hubra.