Noha David Jaffe már évekkel ezelőtt videós tartalomgyártásra cserélte a játékfejlesztést, sokak szemében a mai napig komoly szakmai tekintélynek számít, hiszen nemcsak a Twisted Metal széria megalkotásából vette ki a részét, hanem annak idején ő irányította a PlayStation 2-re kiadott God of War fejlesztését. A folytatás munkálatai során eggyel hátrébb lépett, átengedve a stafétát Cory Barlognak.
Abban az érában még egészen másra helyezték a fókuszt a PlayStation egyik legfontosabb exkluzív játéksorozatán dolgozó fejlesztők: egyértelműen a pörgős akció dominált, a kombókra épülő, az erőszakot csúcsra járató összecsapások mellett a történetnek és a karakterfejlődésnek csak a másodhegedűs szerepe jutott.
Mindez két generációval később a környezetváltást is elhozó reboottal megváltozott, amikor a fejlesztők, akik maguk is idősebbek, érettebbek lettek, úgy csavarták a történetet, hogy abban megjelenjenek saját élettapasztalataik - élen azzal, hogy mit jelent szülőnek lenni - , és ennek megfelelően formálták Kratos személyiségét is.
Éles váltás volt, amit a kritikusok imádtak, és ami értelemszerűen még fontosabb, a játékosok zöme is értékelte. De nem David Jaffe, aki a minap egy videót szentelt annak kérdésnek, hogy feltétlenül tükröznie kell-e a God of Warnak a fejlesztők tapasztalatait.
Ő maga úgy véli, hogy az új irány nem marad hű sem a karakter, sem a franchise szellemiségéhez. Párhuzamot vont a megállapodó, családot alapító, az apaság örömei elé néző Indiana Jonesszal, amit személy szerint nem tart túl izgalmasnak. Jobban örülne annak, ha a fejlesztők a személyes élményeiket, gondjaikat, új szellemi termékbe gyúrnák bele, vagy ha mindenképpen a God of Warnál maradnak, akkor új karaktereket használnának erre a célra.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!