Az egész Szellemirtók koncepciója adja magát egy videojátékhoz - adott négy, jól felszerelt főhős, meg számtalan gonosz szellem, akikkel el kell bánniuk. Nem sok franchise-t lehetne ilyen könnyen videojátékba adaptálni, gondolhatnánk, de az a helyzet, hogy a 2009-es Ghostbusters: The Video Game-en kívül nem volt említésre méltó Szellemirtók adaptáció - a 2016-os próbálkozás pont annyira gyalázatos lett, mint az akkor megjelent film, és a 2018-ban kiadott VR-élmény is csalódást keltett azon keveseknek, akik rávetették magukat.
Most a Friday the 13th: The Game-et és a Predator: Hunting Groundst is készítő IllFonic mutathatja meg, hogy mire képes a licenccel: érkezik a Ghostbusters: Spirits Unleashed, ami a stúdió korábbi alkotásaihoz hasonlóan egy 4v1 aszimmetrikus multiplayer játék lesz, és az alapján, amit eddig láttunk belőle, egészen szórakoztatónak, az alapanyaghoz kellő mértékben hűnek tűnik.
Protonágyú nálad van?
A fejlesztők nagy rajongói a franchise-nak, így mindent megtettek azért, hogy a játék hiteles legyen, a fanok teljesen bele tudják magukat élni az élménybe.
A cselekmény a Szellemirtók: Az örökség eseményei után játszódik. A játékban is Ernie Hudson által megszólaltatott Winston állította össze a négy szellemirtóból álló új csapatot, akiknek természetesen az a feladata, hogy a várost megtisztítsák a paranormális jelenségektől. A tűzoltóságról indulhatunk bevetésre, amit szabadon feltérképezhetünk; itt válogathatunk a küldetések között, fejleszthetjük felszerelésünket, gyakorolhatunk, valamint ellátogathatunk a Dan Aykroyd által alakított Rayhez, aki mindent tud az okkultizmusról.
A szellemirtókat irányító játékosok FPS-nézetből játszhatnak, eszköztárukban pedig első körben csak azok a cuccok találhatók meg, amiket a filmekben is láttunk: protonágyú, csapda, PKE-mérő, protontartály, semmi olyan, ami idegen volna. Fejlesztésekkel tehetjük őket hatékonyabbá, illetve kihasználhatjuk, hogy a sugarakat azok keresztezésével felerősíthetjük.
Az alakulat célja természetesen a szellem megtalálása a PKE-mérővel, majd megállítása, csapdába ejtése, valamint azon, a szellem által mozgatható és elrejthető hasadékok bezárása, amiken keresztül visszatérhet. Figyelniük kell arra is, hogy megnyugtassák és biztonságba juttassák a rettegő civileket, valamint arra is, hogy a lehető legkisebb kárt okozzák a berendezésben. A csapattagok földre kerülhetnek, de fel lehet őket kaparni onnan.
A káosz hírnökei
Mindeközben a szellemek valamelyikét (több közül lehet választani, mind más-más tulajdonságokkal rendelkezik, de egyszerre csak egy van játékban) irányító játékos TPS-nézetből játszhat. Az ő feladata az, hogy kísértsen: ijesztgesse és elkergesse a civileket, sötétségbe borítsa az épületeket, és közben elkerülje a becserkészést. Megszállhat tárgyakat, amikben elbújhat, átmehet falakon, randalírozhat kedvére, de óvatosnak kell lennie. Megbűvölhet bizonyos pályaelemeket, hogy ezzel vezesse félre a rá vadászókat. Ha már majdnem elkapják és félig a csapdában van, még QTE-vel megpróbálhat kimenekülni, ami biztosan nagyon idegesítő lesz a szellemirtók szemszögéből, de valamennyire kiegyensúlyozza a két fél erőviszonyait.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A játékot első körben három módban lehet majd játszani: lesz a 4v1-es, alap mód, egy olyan, amiben a szellemet a gép irányítja, de a szellemirtók mind játékosok, és egy olyan offline mód is, amivel a játékosok gépi társak vagy ellenfelek kíséretében gyakorolhatják mindkét oldal feladatait. A meccsek 7-10 percig tartanak, és a fejlesztőknek az is célja volt, hogy a játékmenetbe könnyen belerázódhasson bárki, de sok gyakorlással válhasson mesterévé.
A Ghostbusters: Spirits Unleashed PC-re (Epic Games Store), PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S konzolokra jelenik meg 2022 utolsó negyedévében, teljes cross-play támogatással. A későbbiekben további tartalmak érkeznek hozzá, amik változatosabbá teszik a játékmenetet. A törődés látszik rajta, meglátjuk, mennyire marad izgalmas a sokadik játékóra után.