Ritkán jelenik meg olyan minőségi játék free-to-play formában, mint amilyen a Genshin Impact, de a modell egyértelműen bevált a miHoYónak: a fejlesztési költségek napok alatt megtérültek, a játék egyetlen hónap alatt is több száz millió dollárt termelt. Egy tavalyi adat szerint csak mobilokon is dollármilliárdokat hozott, és akkor még csak az Androidról és iOS-ről beszélünk, miközben a Genshin Impact megjelent PC-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re is.
Azt hihetnénk, hogy ilyen brutális bevételek mellett mindenre jut pénz, beleértve a szinkronon dolgozó színészeket is, azonban a művészek beszámolója szerint nemhogy tejben-vajban fürdés nincs, de még azt az összeget sem kapták meg hónapok óta, ami jogosan járna nekik.
A Genshin Impact két szinkronszínésze azzal állt elő, hogy majdnem fél éve nem kaptak fizetést a munkájukért. Egyikük, Brandon Winckler elsőként tweetelt a régóta fennálló problémáról, és azt állította, hogy több e-mailt is küldtek, de egyetlen választ sem kaptak. Szerinte megbocsáthatatlan, hogy színészként több mint 4 hónapot kell várniuk a jogos fizetésükre, miközben a készítőknek 86 millió dollár jön be havonta - ugyanakkor rámutatott, hogy ez nem ritka a játékiparban azoknál a produkcióknál, amiket nem felügyel a szakszervezet. Winckler elmondta, hogy egyszerűen nem dolgozhatnak a munka kedvéért, amikor nincs mit enniük, és nem kérnek többet, mint ami jár. Mondandóját azzal zárta, hogy szakszervezet nélkül a közelébe se fog menni a projektnek többet.
Nem sokkal később a Genshin Impact angol változatának egyik legjelentősebb színésze, Corina Boettger (ő szinkronizálja Paimont, a főszereplő társát) is reagált a dologra, és bár név szerint nem említette sem a játékot, sem a fejlesztőket, egyértelmű volt, hogy miről beszélt, amikor azt mondta, hogy hónapok óta fizetés nélkül dolgozik egy milliárdokat hozó, NAGY projekten, több ezer dollárnyi tartozása torlódott fel, és azért küzd, hogy egyáltalán a lakbért fizetni tudja. A helyzet miatt napok óta már nem is jártak be a stúdióba újabb felvételeket készíteni.
Az egyelőre nem világos, hogy a miHoYo, vagy az angol szinkront készítő Formosa Interactive stúdió felelős-e a fizetések visszatartásáért, de tekintve, hogy a Formosa egyike volt annak a tizenegy cégnek, amelyet felszólítottak a színészeket tömörítő SAG-AFTRA 2016/2017-es sztrájkján, hogy jobb munkakörülményeket teremtsenek, gyaníthatóan ez a cég lehet a ludas.