Videójátékot fejleszteni sokba kerül, ezt pedig anélkül is tudjuk, hogy Naoki Yoshida, a Final Fantasy XVI rendezője ezt elmagyarázná nekünk. Ezért is ültünk és néztünk nagyon furán akkor, amikor még arról szólt a fáma, hogy csak a PS5 tudja kezelni az FFXVI harcait.
A valóság pontosan az, amire mindenki tippelt, csak mostanra már a rendező is egyenesen kimondta: a Sony tett egy jó ajánlatot, a Square pedig elfogadta azt.
Yoshida a Game Informernek adott interjújában beszélt a PS5 exkluzivitás körüli helyzetről.
"A Final Fantasy a Square Enix egyik legfontosabb sorozata a Dragon Quest és a Kingdom Hearts mellett. Amikor elkezdjük fejleszteni egy epizódját, akkor felkeresünk több potenciális partnert is, akik ilyenkor több ajánlattal is előállnak."
A Sony egy olyan lehetőséget kínált a Square Enixnek, amire nem tudtak nemet mondani. Azt azért hozzátették, hogy nyilván megvoltak az előnyei annak, hogy csak egy platformra kellett fejleszteniük.
"Programozói szemmel nézve jelentősen megkönnyítette a munkát a dolog, és megadta a lehetőségét az alapos optimalizációra. Egy platformra koncentrálva kihozhattuk abból a platformból, amit csak lehetett."
A rendező azzal zárta le a mondandóját, hogy a Sony lehetővé tette számukra annak a játéknak a felépítését, amit igazán szerettek volna. Nincs ebben több ennél, és ezt már hajlandók is vagyunk elhinni.
A Final Fantasy XVI 2023. június 22-én érkezik PlayStation 5-re. Az exkluzivitási megállapodás december 22-ig tart, de a PC-s változatra nem érdemes aznap számítani: hosszú hónapok munkájába fog kerülni, mire a játékot több platformra is optimalizálják majd.