Most, hogy a Final Fantasy XVI fejlesztése az utolsó fázisokban jár, és a Final Fantasy XIV szervergondjai is megoldódtak, a két játék feje, Naoki Yoshida egy kicsit kisimultabb arccal tud interjúkat adni.
Legutóbb a Famitsu kapta el pár kérdésre, ezek válaszait a ResetEra japánul beszélő tagjai készséggel le is fordítottak nekünk. A szövegből kiderült, hogy Yoshi-P néhány éve még egy nagyon más típusú játékon dolgozott.
Elmondása szerint a játék mind vizuális dizájnban, mind harcrendszerében hasonló volt, mint a Bloodborne. Nem egy teljes értékű RPG, hanem kemény akciójáték lett volna, egy 4v1-es, Dead By Daylighthoz hasonló élménnyel megfűszerezve.
"Gyakorlatilag egy Bloodborne volt, ezzel a típusú többjátékos megoldással. Szerintem hatalmas bukás lett volna."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A projekt 6-8 hónap után kezdett összeállni, de akadoztak a dolgok, mert Yoshida meghajtotta a tapasztalatlan fejlesztőket.
"Belekeveredtem több heves vitába is, mert egyszerűen túl sokat bíztam rájuk."
Ez mind azelőtt volt, hogy Yoshida átvette volna a Final Fantasy XIV vezetését. Amikor csapatot váltott, akkor bedőlt a projekt, bár sokak szerint a co-op Bloodborne maradványaiból készülhetett a Bloodmasque című Square Enix-es mobiljáték.
Akárhogy is, ha Yoshida szerint a vége katasztrófa lett volna, akkor talán jobb is mindenkinek, hogy a koncepció annak korábbi formájában a kukában végezte.